המזרחן מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, יוני בן מנחם, התייחס היום (שני) בתכנית של אראל סג"לב-103FM למצב הנפיץ במתחם שער הרחמים בירושלים, ואמר כי "נראה שישראל השלימה עם הפתיחה של המתחם, שהיה סגור במשך 16 שנה". 

הוא הסביר כי "מאז שהמוסלמים השתלטו על המתחם ביום שישי האחרון הוא נותר פתוח. פקידי הווקף המוסלמים מנקים אותו מדי בוקר והשערים פתוחים, והכוונה היא להתחיל בימים הקרובים בתכנית שיפוצים של המבנה. הווקף המוסלמי פרסם אמש הודעה שהם ימנו אימאם קבוע שיהיה האימאם של בית התפילה במקום. נראה שישראל השלימה עם פתיחת המתחם הזה". 
"המקום יישאר פתוח, הייתי מתאר זאת ככניעה ישראלית", הוסיף המומחה. "מה שמתרחש פה זה מהלך, שמי שהוביל אותו הוא ירדן יחד עם הרשות הפלסטינית כמחטף לקבוע עובדות בשטח, לקראת חיסול תכנית עסקת המאה של טראמפ. בפעם הראשונה ירדן עשתה מפנה היסטורי, והסכימה להכניס נציגים רשמיים של הרשות הפלסטינית ושל הפתח, והיא שהובילה את המהלך הזה בשטח". 

לדבריו, "פינו את העמדה מגג המתחם, יש פה השלכות מאוד גדולות. הפלסטינים, וזה הם אומרים בכל אמצעי התקשורת, הם רואים בזה ניצחון אדיר על ישראל לאחר הניצחון במשבר המגנומטרים בשערי הבית. זה ישליך עד העתיד משום שמיד לאחר הבחירות תפורסם עסקת המאה של טראמפ. היכן שהיה הדגל הישראלי, הונף הדגל הפלסטיני". 
את דבריו סיכם באומרו כי "ישראל בהחלט יכולה לטפל בזה. כוחות הביטחון ושב"כ צריכים לנטרל את המועצה החדשה שקמה עכשיו. אתמול המשטרה עצרה שניים מראשי הווקף. יש צעדים נוספים שאפשר לעשות בשביל לנטרל את המועצה הזו".