לאחר שפורסם כי נגד מנהל מכינת בני ציון לשעבר, יובל כאהן והמנהל החינוכי אביב ברדיצ'ב יוגשו היום (רביעי) כתבי אישום בגין חלקם בגרימת מותם של 10 הנערים והנערות שנהרגו באסון השיטפון בנחל צפית בדרום בחודש אפריל, בשיחה עם "מעריב" התייחסה לכך אתי בללי, שבתה גלי ז"ל נספתה באסון.



"אין פה שמחה, זו לא יכולה להיות שמחה", אמרה בללי, "הדרך עוד ארוכה אבל לי היה ברור שזו הייתה צריכה להיות ההחלטה. היה לנו ברור שיובל אחראי ואני מברכת על זה שגם מי שמקבל את ההחלטות לפחות קיבל את ההחלטה הנכונה הזו".



"10 חודשים עברו ואני בטוחה שיהיו עוד רגעים קשים בדרך, כתב אישום זו רק ההתחלה. זה ברור שאביב הוריד אותם לנחל ושיובל הוביל אותם לשם אבל גם ברור שיש מערכת שלמה מאחורה שאיפשרה את זה ובנושא הזה אנחנו עוד לא שם. מה שהרג את הילדים זה לא רק אביב ויובל אלא גם משרדי הממשלה שאפשרו ועדיין מאפשרים למכינות לפעול בדרך בה הן פעלו ובדרך שגרמה לאסון הזה לקרות".



בללי אמרה כי היא כועסת שהיא מקבלת הודעות אלה דרך התקשורת ושלא מיידעים את ההורים לפני. "התקשורת היא זו שמנהלת את המדינה ולכן היא זו שמקבלת את ההודעות לפנינו".



על כך שמכינת בני ציון שבה לפעילות, אמרה: "למרות שההורים כואבים מאוד את המשך הפעילות של המכינה, הם עושים את מה שהם מבינים לנכון תוך התעלמות מהכאב הגדול של חלק מההורים בעקבות הפעילות הזו. מבחינתי באופן אישי אין לי שום עניין עם המכינה, המכינה הזו חוץ מלקחת לי את הילדה לא נתנה לי דבר. אם היא תמשיך לפעול או לא זה מבחינתי פרט שולי, המכינות כולן ממשיכות לפעול בלי פיקוח, בלי בקרה ובלי נהלים ועד שזה לא יקרה אני חושבת שהרבה אנשים צריכים לדאוג".



"לי אין יותר למי לדאוג אבל משרדי הממשלה לא מצאו לנכון להתייחס ברצינות למה שקרה. אף אחד מהם לא באמת עצר כדי לשאול את השאלות ולהתייחס למה שאנחנו זועקים כבר 10 חודשים - זה לא קרה בגלל טעות אלא בגלל מערכת שלמה שגדלה פרא ואף אחד לא מצא לנכון לעצור אותה".



יעל כהן, אמה של רומי ז"ל, אמרה: "אני מברכת על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין בגין הריגה את יובל ואביב שבחרו בגאוותם היתרה לפעול בניגוד לכל ההנחיות שקיבלו מכל הגורמים המקצועיים והלא מקצועיים ולהוציא ילדים לנחל צפית. זה נס שמתו רק 10 ילדים ולא 25".
"האנשים האלה הם פושעים חמורים, מי שהכשיר את הקרקע לאנשים כאלה להוביל היו משרדי הממשלה ובראשם בנט - המכינות הקדם צבאיות ובמיוחד הזרם המעורב של מכינות דתיות וחילוניות, הוא היה מעורב אישית בדבר הזה ואחרי הפגישה איתנו, למרות שהבטיח להקים ועדת חקירה, במקום להקים ועדה הוא והמנכ"ל אבוהב יצאו בחוזר מנכ"ל שערורייתי שלא רק שהם לא לוקחים אחריות על טיולי המכינות, אלא הורים בבי"ס ששולחים את הילדים לטיולי גיבוש של מכינות יצטרכו לחתום שהם אחראים על הילדים, זאת אומרת הם מעגנים בחוק את חוסר האחריות למרות שזה פרויקט ממלכתי, הכנה לצה"ל. מה שקורה במכינות זו הפקרות, הן פועלות ללא פיקוח. או שהמדינה תיקח אחריות או שתבטלו את המכינות".