אלי מזון, תושב כפר ורדים, הוכה קשות בשבוע שעבר על ידי מספר צעירים, לעיניי בת זוגו הילה לודו וילדיהם, לאחר שלא אפשר לרכב אחר לחתוך אותו בכביש. כתוצאה מהתקיפה  נגרמו לו שברים באף ובארובת העין. המשטרה עדיין לא עצרה חשודים בביצוע המעשה. מזון טען הבוקר (שלישי) בתוכנית "לא דופקת חשבון" עם ליאת רון ב-104.5FM כי הוא נפגע בעיקר מהאדישות של שאר האנשים שהיו באזור בעת התרחשות התקרית.



"מעבר למכות הכואבות שקיבלתי כאבה לי האדישות של האנשים במקום", אמר מזון, שהוסיף: "לא ציפיתי שהם יתערבו בזה, אבל לפחות שיצלמו את מה שקרה שם". 


 
על מצבו הרפואי, הסביר: "אני בהמתנה לפני ניתוח ושיקום. הרופאים האופטימיים והבטיחו שזה ייקח חודש. זה פחות עניין של כאבים, אלא של חוסר שיווי משקל בגלל שברים בגולגולת. צריך ניתוח של ארובות העין, הדמיית CT, ומחליפים לי את החלקים שנשברו". 
 
תסביר לי מה קרה.
"נסענו בכביש באזור בית חולים נהריה. יש נתיב ישר, שממשיך לכיוון צומת כברי, ב-16:30 בערך אחרי הצהריים. לא היה שום ויכוח, היה פה עניין של ביריונות בכביש. מישהו ניסה להידחף ואני לא נתתי לו, לא בצורה פרובוקטיבית או משהו. פשוט הציפייה שלהם הייתה שאתן להם". 
 
"נסענו חמש דקות מבן עמי לכיוון צומת כברי", המשיך מזון. "צפרו לנו, הבהבו לנו באורות, זרקו עלינו חפצים. כל זה קרה במשך מספר דקות. זאת לא התנהגות נורמלית, אבל בדרך כלל זה נגמר. ברגע שראיתי שיש הסלמה, ביקשתי מליאת שתתקשר למשטרה, שיהיה מישהו על הקו, כי בכל זאת, אנחנו עם שתי בנות בנות שנתיים וחצי". 
 
לדבריו, "עם ההגעה לצומת, קיבלתי החלטה לפנות שמאלה, למרות שהייתי צריך להמשיך ישר, כדי שלא יבואו אחריי הביתה. בעודי עומד ברמזור האדום, הם עצרו מאחורינו. היו שם בין 4-5 אנשים, יצאו מהרכב, והפליאו בי את מכותיהם, ורואים בסרטון מהמצלמה שיש שם, שהשלישי בא להכות אותי, אומרים לו 'אין לך מה לבוא'. בדיעבד הבנתי שאיבדתי את ההכרה, כי אני זכרתי רק בן אדם אחד".

בת זוגו התקשרה למשטרה: "קיללו אותנו בערבית"

בת זוגו של מזון, הילה, התקשרה למשטרה ודיווחה כי "אני נמצאת ברכב בצומת כברי, בן אדם תוקף את בעלי ברכב, צפון הארץ. אני צריכה אמבולנס, צומת כברי. הוא רדף אחרינו כי לא נתנו לנו לחתוך אותו. בבקשה אמבולנס עכשיו. קוראים לי הילה, יש לי מספר רכב בטלפון שלי. הוא ברח עכשיו". 
 
את רואה שמרביצים לו כך, מה את עושה? מה עושים?
"צורחים, מנסים להעיף את האגרופים, בקטע הראשון הם לא דיברו בעברית, הם קיללו אותנו בערבית, בקטע השני שהבינו שאנחנו לא מבינים ערבית, הם עברו לעברית. סתם קללות, לא היה פה שיח משמעותי".
 
משם נסעתם לבית החולים?
"האמבולנס הגיע ופינה את אלי לבית החולים. המתנתי לשוטרים שיגיעו, והשוטרים הגיעו תוך כמה דקות. נתתי להם את כל הצילומים, כולל מספר רכב. הם רצו לוודא שאני בסדר, והיפנו אותי ישר לתחנת המשטרה. הייתי עם שתי פעוטות שראו איך פוצצו את הפרצוף לאבא שלהם. כל הזמן אומרים להן שאבא בסדר. הילדה שלי צעקה ברקע 'אבא אוי אוי אוי".

עורך הדין ראובן מלאך אמר: "אני בקשר עם המשטרה, לא נעצר עדיין אף אחד. אני מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה במהירות. הדג מסריח מהראש, אנחנו חיים במקום נוראי, זה מתחיל בחינוך". 
 
המשטרה בתגובה: "ככל שמתקבלת תלונה, פותחת המשטרה בחקירה כדי להגיע לחקר האמת. מטבע הדברים איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות". 
תיעוד התקיפה. צילום: נתיבי ישראל