קמפיין חדש של "נגישות ישראל" מדבר על בעיה אמיתית שקיימת אצל נתח גדול מהאוכלוסייה, במיוחד בתקופת בחירות
אבי גבאי מדבר בשפת הסימנים. צילום: נגישות ישראל
. בתקופה האחרונה ראינו הרבה הצהרות פומביות ונאומים של פוליטיקאים, ואנו עוד צפויים לראות עוד הרבה כאלו בהמשך הקמפיינים עד אפריל הקרוב - אבל מה לגבי אלו שלא שומעים? הקמפיין החדש מדבר בדיוק על הבעיה שלהם - חוסר הנגישות בנאומים לכבדי שמיעה וחירשים.
איילת שקד מדברת בשפת הסימנים. צילום: נגישות ישראל

בנימין נתניהו מדבר בשפת הסימנים. צילום: נגישות ישראל
 
במדינות אחרות ובמיוחד בארצות הברית, במהלך קמפיין הבחירות, ובכלל בכל הצהרה לתקשורת, מקפידים הפוליטיקאים לשלב לצדם על הבמה מתרגם לשפת הסימנים. כך גם בהודעות על סופות שמתקרבות לחופי המדינה - מתוך הבנה כי המידע אמור להיות נגיש במהירות לכולם. בישראל, בשנים האחרונות, החלו המפלגות לשלב גם הן מתרגמים לשפת הסימנים בהשקות קמפיין או באירועים פוליטיים גדולים אך לא על בסיס קבוע.
לקראת הבחירות הקרבות, החליטו בעמותת "נגישות ישראל" בשילוב משרד הפרסום לאו ברנט, להעלות את הקמפיין הבא, שמבקש מפוליטיקאים להנגיש את מסע הבחירות שלהם לאנשים חירשים וכבדי שמיעה.
 
"ואם עולה השאלה כמה אנשים חירשים דוברי שפת סימנים יש? אז יש אלפים מהם - וגם להם מגיע לדעת" נמסר מ"נגישות ישראל". הידיים המסמנות באדיבות יונתן שיוביץ ותמי שמע.

אז מה היה קורה אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יושב ראש העבודה, אבי גבאי, יושבת ראש מרצ, תמר זנדברג ושרת המשפטים איילת שקד - כולם היו מדברים בשפת הסימנים? בואו נראה.