שוב זה קורה: למעלה מ-10 נהגי קטר הודיעו הערב (ראשון) לרכבת ישראל כי לא יוכלו להגיע מחר לעבודה בעקבות "מחלה". בעקבות כך, ברכבת ישראל חוששים משיבושים קשים בתנועת הרכבות החל ממחר, על אף שעד כה מדובר במספר נהגים מועט שהודיעו על מחלה. 


ברכבת ישראל מציינים כי עדיין לא ברור מספרם הסופי של נהגי הקטר שלא יגיעו לעבודה מחר בשל "מחלה", ונערכים בניסיון למצוא חלופות. למרות זאת, ההערכות הן שאם לא יחול מפנה בלתי צפוי, החל משעות הבוקר יהיו שיבושים קשים בתנועת הרכבות.
 
למרות הכל, בוועד עובדי הרכבת טוענים שהדיווחים על התחלות לכאורה של נהגים ברכבת אינם נכונים ואף שקריים.
 

אם אכן תהיה התחלות של נהגי קטרים, השיבושים עלולים לפגוע במאות אלפי נוסעים והם יהיו כוללים איחורים בזמני היציאה וההגעה של הרכבות, קיצור קווים שלא יגיעו ליעדם הסופי וייתכן שאף ביטולי קווים.
 
הרקע לשיבושים נובע מהסכסוך בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים בנוגע ללוח השיבוצים החדש של נהגי הקטרים, במסגרתו כל נהג יצטרך לנהוג כ-3.5 שעות במקום שלוש שעות כיום. העימות הגיע לבית הדין לעבודה, שפסק שהנהלת הרכבת תבצע סידור עבודה חדשה לנהגי הקטרים ובמסגרתו יועברו להדרכה 12 נהגים במקום 22, כפי שדרשה הנהלת הרכבת.
 
בית הדין לעבודה המליץ לצדדים לחזור לשולחן הדיונים כדי לנסות ולהגיע להסכמות בנושאים שבמחלוקת. בינתיים, ועד עובדי הרכבת הודיע שהיום יימשכו העיצומים באתרי הרכבת השונים בשל חמישה סכסוכי עבודה עם ההנהלה. לטענת הוועד, העיצומים לא ייפגעו בתנועת הרכבות, אבל אם אכן נהגי קטרים לא יגיעו לעבודתם בשל מחלה, השיבושים יורגשו היטב והנוסעים יהיו אלו שייפגעו.
 
הדבר עלול לגרום גם לעומסי תנועה כבדים ביותר בצירי תנועה ראשיים, בשל מעבר של נוסעים לנסיעה בכלי רכב פרטיים ובאוטובוסים. בוועד עובדי הרכבת טוענים כי לאחר שבית הדין לעבודה קיבל כמעט את כל טענותיו, העיצומים שתוכננו ליום שלישי בוטלו והנהגים יעבדו על פי סידור העבודה.
 
בהנהלת רכבת ישראל יצאו אמש בקריאה למנוע שיבושים: "הנהלת רכבת ישראל קוראת לוועד העובדים ולהסתדרות לגלות אחריות לעתידה של הרכבת ולשלב ידיים עם ההנהלה לטובת ציבור הנוסעים אזרחי ישראל", צוין בהודעה.