המאבק נגד סגירת שדה דב בתל אביב נמשך. ביום שלישי תתקיים הפגנת המונים בקדמת שדה התעופה באילת והחל מהשעה 10:00 בבוקר כל הכניסות לעיר - באוויר וביבשה - ייסגרו, הלימודים יופסקו בשעה 11:00 – למעט גני הילדים והחינוך המיוחד – וזאת לקראת הפגנת ההמונים שתתקיים חצי שעה לאחר מכן, וגם שדה התעופה יושבת. כך נמסר מעיריית אילת, שהודיעה שגם ההסתדרות מצטרפת לשביתה.



בהודעה נאמר, כי על רקע הפגנת המחאה תסגרנה גם הכניסות לעיר מכביש 90 ומכביש 12 ומעברי הגבול הדרומי והמזרחי (טאבה ועקבה). לשביתה יצטרפו גם מרכזי הקניות, חברת אגד, נהגי המוניות, ועדי עובדים של כל החברות והארגונים, עובדי בית החולים יוספטל וחולים הטסים לטיפולים תכופים במרכז הארץ, עובדי העירייה ומשרדי הממשלה, עובדי כוחות הביטחון ועוד.



גם תושבי חבל אילות יצטרפו להפגנת המחאה ויחסמו תנועה לאורך כביש הערבה בצמתים קטורה, יטבתה ובאר אורה. קבלני העפר העובדים בשירות העירייה, יפעילו גם הם עשרות כלים כבדים באמצעותם ייסגרו הכניסות לעיר אילת.



כזכור, ביום חמישי האחרון הודיע ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, כי בכוונתו להשבית את העיר השבוע בעקבות הכוונה לסגור את שדה התעופה דב בתל אביב בחודש יולי הקרב. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בשדה דב אמר ראש עיריית אילת: "זו החלטה שהתקבלה במחשכים ולכן נצא למאבק. שדה התעופה בן גוריון לא יכול לתת מענה ורשות שדות התעופה קיבלו 200 מיליון שקל כדי להכשיר את בן גוריון לטובת הדבר. ה-200 מיליון שקל האלו מדברים מגרונם. יש בשדה דב מידי יום 30 טיסות הלוך ושוב ונתב"ג לא יעמוד בזה".



יצחק הלוי הוסיף: "נקים כאן בשדה דב אוהל ונשבות רעב. אנו דורשים להפעיל את שדה דב עד יולי 2020. עד שהממשלה החדשה שתקום תקבל הכרעה חדשה בעניין, שיניעו אותה חמלה והיגיון לתושבי העיר אילת".