רעייתו של נשיא המדינה, נחמה ריבלין, עברה היום (שני) השתלת ריאה בבית החולים בילינסון, בפתח תקווה. כמקובל לאחר הליך זה, ריבלין מורדמת ומונשמת עד אשר תתחזק ותשוב לנשום בכוחות עצמה. מבית החולים דווח כי מצבה יציב והיא מוקפת בבני משפחתה הקרובה.



הריאה שהושתלה בגופה של ריבלין שייכת ליאיר יחזקאל חלבלי ז"ל, בן ה-19 שטבע באילת. איבריו ניצלו הלילה והושתלו בחולים שהמתינו להצלת חייהם. לבו של יאיר הושתל בתושבת שפרעם כבת 27 בבית החולים שיבא, שמסר כי "אמאל אזעיר הגיעה לשיבא לאחר שעברה דום לב והחייאה מוצלחת. היא הייתה מאושפזת למעלה מחודש וחייה היו בסכנה מיידית. הלילה התקבלה הבשורה כי נמצאה תרומת לב עבורה, והיא נותחה ע"י פרופ' יעקב (ג'יי) לביא וד"ר יגאל כסיף. היא מתאוששת מהניתוח ביחידה לטיפול נמרץ ניתוחי לב".



אמו של יאיר ספדה לו בפוסט בפייסבוק, וכתבה: "אהוב של אמא. חיים שלי, נעלמת לי. היית במקום שהכי אהבת בחיים, בין האלמוגים, הדגים היפים, התקשרת אליי וגם לאבא וסיפרת לנו 'אמא המים זכים, כחולים, טהורים'. נשארת טהור ואיפה שאתה אוהב.


הפסדת חיים יפים ושלמים, לא הספקת לראות את כל העולם כפי שרצית, ולנסוע לכל מני מקומות קסומים בעולם שדיברת עליהם, כמו יפן, זנזיבר וכו'. אני אנסה לשחרר אותך לטייל בין עננים, או בים עם הדגים שלך, אהוב לבי. היום נפרד ממך". 

קרוב משפחה נוסף של יאיר אמר ל"מעריב אונליין": "יאיר היה ילד שאהב את החיים ואהב את העולם, ואנחנו גאים מאוד שהצלת חיים והגדלת המודעות לתרומת איברים תהיה המורשת שלו". 

נחמה ריבלין. צילום: עופר חן