המאבק האזרחי להרחקת אסדות הגז מחופי הארץ מגיע אל המרוץ לכנסת ה־21. יוני ספיר, יו"ר עמותת שומרי הבית, הצטרף לגד הרן, מייסד מפלגת צדק חברתי המתמודדת בבחירות ומונה ליו"ר המפלגה. "המאבק להרחקת אסדת הגז לווייתן המוקמת בקרבת חוף דור, והאסדות האחרות אל עומק הים חשוב מכדי להפקיר אותו בידי פוליטיקאים, הנתונים ללחצים מצד בעלי ההון האינטרסנטיים", אמר אתמול ספיר. "נפעל כדי ש'צדק חברתי' תקדם נושאים סביבתיים בכנסת הבאה ובכללם הרחקת אסדות הגז ותוצרי הלוואי שלהן מהחופים, הרחקת מפעלי ומתקני התעשייה הפטרוכימית מאזורים מיושבים ומעבר מהיר של ישראל לשימוש באנרגיות מתחדשות. נמשיך לשתף פעולה עם כל המפלגות התומכות במאבק להרחקת אסדות ומפגעי הגז מהחופים ומהיבשה - גם עתה וגם לאחר הבחירות".
 
גד הרן, שימשיך לעמוד בראש הרשימה לכנסת, ציין: "הוספנו למצע החברתי של המפלגה את הדגל של איכות החיים והבריאות שלנו ושל ילדינו, תוך עמידה על ערך קדושת החיים. אנו בטוחים ששילוב ידיים בין האוכלוסיות המגוונות בחברה הישראלית יוביל לפריצת דרך ושהשיח הציבורי־פוליטי לא יעסוק עוד רק בסוגיות ביטחון ויחסי חוץ". 
 
בתוך כך, בשיתוף פעולה בין "מרכז מחקר סביבתי חיפה" ועמותת שומרי הבית נשלח השבוע מכתב חריף לשרי הממשלה בנוגע לעבודות תחזוקה הצפויות להתקיים באסדת תמר מול חופי אשקלון בחג הפסח הקרוב, ואשר מעלה שאלות על ההשלכות של העבודות על הסביבה ועל התושבים. במכתב מקשה יוני ספיר על כי "התקלות החוזרות ונשנות באסדת תמר והשלכותיהן על בריאות הציבור בישראל מעלה תהיות לגבי אמינות הפרויקט של נובל אנרג'י, וכן לגבי יכולתה של החברה לתפעל את פרויקט לווייתן. האם מדובר בתקלה אקוטית באסדת תמר? כמה פעמים נדרשות עבודות תחזוקה באסדה ומאילו סיבות? מהם הנזקים שהציבור חשוף אליהם כתוצאה מהטיפול בתקלות האלו? הציבור הישראלי לא יכול להיות רגוע, כאשר חברה עם רקורד תקלות כמו של נובל אנרג'י היא זו האמונה על פרויקטים בעלי פוטנציאל נזק כה גדול".
 

"השבתת תמר צפויה להוביל את המפעלים הפולטים לחזור להשתמש בחומרים מזהמי נשימה כמו פחם ומזוט", מזהירה ד"ר רויטל גולדשמיד ממרכז מחקר סביבתי חיפה. "בהשבתה הקודמת של האסדה, שהייתה כתוצאה מתקלה, הציבור שילם גם על התחזוקה דרך מחירי החשמל שעלו. המדינה כשלה בקידום תשתיות של אנרגיות מתחדשות וכיוונה, במכוון או לא, את המשק להישענות על גז כמונופול. עכשיו, כשכל המשק תלוי באופן מפחיד בצינור אחד של גז, המדינה הולכת להיכשל פעם שנייה בהתנהלות הסביבתית ובמשמעות של פגיעה באיכות האוויר. אנחנו מדברים על תקופת חושך פרלמנטרית. ההתנהלות מול הציבור היא של עמימות וחוסר שקיפות לגבי המשמעויות הסביבתיות והכלכליות. אנו מצפים מהמשרד להגנת הסביבה להיערך בהתאם ולהורות למפעלים פולטי מזהמים לצמצם פעילות נוכח המצב הצפוי".