הנהלת רכבת ישראל טוענת כי למרות הודעת ההסתדרות מאמש, על הפסקת השביתה, ועד העובדים ממשיך הבוקר (רביעי) את העיצומים ופוגע בנוסעים. "בשעה האחרונה, הודיעו מספר נהגים על מחלה, בפער של דקות בודדות אחד מהשני. בשעה זו הנהלת הרכבת עושה כל שביכולתה על מנת לאייש את הרכבות ולהפעילן כסדרן, בין היתר מוקפצים כוננים המיועדים לתת מענה באירועים תפעוליים אחרים".

"בנוסף, ימשיכו על פי הודעת הוועד העיצומים במתחמי הרכבת השונים, יבוטלו כל ההדרכות (גם בנושאי בטיחות) וישובשו עבודות תשתית נחוצות. אם צעדי הוועד הבלתי חוקיים ימשיכו, לא יהיה מנוס מביטול רכבות נוסעים. לנוסעים מומלץ להתעדכן באתר ובאפליקציה". כזכור, אתמול הפסיקו הנהגים, באופן פתאומי את תנועת הרכבות למשך חמש דקות.

מוועד העובדים נמסר כי "שוב הנהלת הרכבת בוחרת לחרחר מריבה ולהכפיש את העובדים. ההודעה של ההנהלה מנותקת מהמציאות. כל הרכבות עובדות ואין שום הנחיה של הוועד להיעדר מהעבודה. החל מאתמול כל עבודת הרכבות - הן רכבות הנוסעים והן רכבות המטענים שבו לסדרן. העיצומים הננקטים בשאר אתרי הרכבת אינם פוגעים בתנועת הרכבות.

ההודעות של הנהגים ש"חלו". צילום מסך
ההודעות של הנהגים ש"חלו". צילום מסך

בישיבה שהתקיימה אמש, בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי. על פי הודעת ההסתדרות, ועד עובדי הרכבת נעתר לבקשתו של בר דוד לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים.

על פי ההודעה, ההחלטה על סיום השביתה הגיע "מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה". לנוכח דברים אלו, כאמור, הסכימו הצדדים כי תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה. עוד נמסר בהודעה, כי "ההסתדרות תפנה ביממה הקרובה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים".

ההסתדרות אף ביקשה מהנהלת הרכבת לכבד את העובדים, "ולהפנים כי ההון האנושי הוא הנכס החשוב ביותר של החברה". זאת, לאחר הביקורת הנוקבת שהוטחה בציבור השובתים בעקבות הפגיעה בנוסעי הרכבת, שהתעכבו שעות ארוכות כתוצאה מההשבתה.

היום צפוי מבקר המדינה לפרסם דוח חמור על המשבר בתחבורה הציבורית, ובמשרד התחבורה דרוכים לקראת המסקנות הקשות. בדוח, שיוצג בשעה ארבע אחר הצהריים, יידונו הכשלים שגרמו למצב הקשה בתחבורה הציבורית, הן של אוטובוסים והן של רכבות. זאת, נוכח העומסים הכבדים בכבישים, שהמשתמשים בדרך סובלים מהם יומיום בשעות הלחץ בבוקר ואחר הצהריים, כאשר הם נתקעים זמן ממושך בפקקים.

בדוח המפורט נסקר המצב בתחבורה הציבורית לאורך שנים רבות. משרד התחבורה צפוי להציג בתגובה על הדוח החריף את ההשקעות בתשתיות והפעולות שנעשו בשנים האחרונות לשיפור התחבורה הציבורית. מרות הנחיית ההסתדרות, וועד העובדים ממשיך לפגוע בנוסעים, ומשבית את מבצעי התחזוקה המתוכננים, לצד התחלות נהגים באיזור הדרום, בשל כך הפסקת הפעילות שתוכננה למחר בתחנות ירושלים נבון ומודיעין- בוטלה, והרכבות ייסעו כסדרן. 
 
בשל הוראה ארגונית שאוסרת על הוצאת כלים הנדסיים וביצוע סגירות מקטעי מסילה לצורך עבודות תשתית חיוניות לצורכי בטיחות.  מבצע התשתית המתוכנן ליום חמישי באיזור נתב"ג - בוטל. זאת לאחר שמבצע אחר, בתחנת יבנה מזרח, בוטל אף הוא בשבוע שעבר. לצד ההוראה הארגונית המשביתה את מבצע התשתית, וועד העובדים מפעיל מגוון אמצעים על מנת לפגוע בשירות הניתן לנוסעים, באמצעות יותר מ-30 הוראות ארגוניות שונות.

ביטולים חוזרים של ניסויי רכבות במנהרות גילון – רכבת ישראל מנסה מזה חודש לבצע ניסויים במנהרת הגילון, אשר במידה ויצליחו, יאפשרו להעביר רכבות מסוג סימנס (כחולות) לקו לכרמיאל, והפניית רכבות דו קומתיות (אדומות) חזרה לקווי הצפון, ובכך להחזיר את השירות המלא ליישובי הצפון, כבר בשבועות הקרובים. וועד העובדים מסכל מזה שבועיים את הניסוי, תוך פגיעה חוזרת בנוסעים תושבי הצפון. 

 
הפסקת ליווי טכנאים לרכבות – צעד שעלול להגדיל את מספר התקלות, וכבר היום מביא להתארכות הטיפול בתקלות שמתגלות. הפסקת שינוע צי נייד ובכלל זה קטרים חשמליים ממרכזי התחזוקה בצפון בחזרה לקו המהיר – המשמעות: כל תקלה בקו ירושלים-נתב"ג עלולה לגרור ביטולי רכבות עד להודעה חדשה. חלפים לרכבות התקועים במחסני הנמלים – לפי שעה, וועד העובדים מסרב לשחרר חלקי חילוף הנדרשים למרכזי התחזוקה של רכבת ישראל. צעד אשר עלול להחריף את מצוקת הקרונות והקטרים שכבר קיימת. 
 
השבתת העובדים האחראיים על סידורי עבודה - באופן המקשה מידי יום על מציאת אנשי צוות להפעלת רכבות הנוסעים והמטען. צעד זה עלול לסכן את הפעלת לו"ז הרכבות החדש, ולדחות את הוספת הרכבות והרחבת שעות הפעילות המתוכננת. 
 
הנהלת הרכבת קוראת לנציגי העובדים לחדול מהעיצומים הגלויים והסמויים, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה האנושה בשירות לנוסעים.