ילד כבן 3 פונה במצב קשה הערב (שבת) לאחר שנחנק בעת שאכל באשדוד. חובשי איחוד הצלה פינו את הפעוט לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה.
מקסים קולגה, חובש באיחוד הצלה שהגיע ראשון למקום, סיפר: "לדברי בני משפחתו הילד נחנק תוך כדי אכילת חמוציות. ביצעתי בו פעולות החייאה עד להגעת ניידת טיפול נמרץ שהעבירה אותו לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב קשה".
כזכור, לפני שבועיים נפטרה ילדה בת שלוש לאחר שנחנקה בעת שאכלה נקניקיה בבית סבא וסבתה בדרום תל אביב. היא פונתה על ידי מד"א לבית החולים "שיבא" בתל השומר במצב אנוש, והרופאים נאלצו לקבוע לאחר ניסיונות החייאה כושלים את מותה.

  


מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות בטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 107 ילדים מחנק. בשנת 2019 נחנקו למוות 3 ילדים. כ-81% ממקרי התמותה מחנק הם של פעוטות בגילי 4-0. 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חנק הוא גורם התמותה השלישי של ילדים מהיפגעות, אחרי תאונות דרכים וטביעה. תינוקות ופעוטות עד גיל 4 נמצאים בסיכון בגבוה ביותר לחנק כי פתח קנה הנשימה שלהם צר משמעותית ביחס לזה של מבוגרים. כמו כן, כישורי הלעיסה שלהם עדיין אינם מפותחים והם עלולים לשאוף אוכל למערכת הנשימה. ניתן למנוע חנק באמצעות התאמת המזון לגיל הילד ושלב ההתפתחותי בו הוא נמצא, לצד בקפדה על אכילה בישיבה ותחת השגחת מבוגר".
הנחיות ארגון בטרם לבטיחות ילדים למניעת חנק:
* יש להתאים את סוג המזון לגיל הילד ולמצבו ההתפתחותי.
* ילדים שכבר מסוגלים לשבת בכוחות עצמם, צריכים לאכול בישיבה ליד שולחן ובהשגחת מבוגר.
* לילדים על גיל 5 יש להימנע מהגשת מאכלים עגולים וקטנים או דביקים. נקניקיות, ענבים ועגבניות שרי יש לחתוך לאורך.