מלחמה על הבית: ב-25.2 הודיע משרד הרווחה על סגירת חמישה הוסטלים לנערות בסיכון, חלקם עוד השנה ובטווח הזמן המיידי בשל סיום מועד המכרזים מול העמותות המפעילות אותם, וזאת למטרות שיפוצים מבלי שניתנו פרטים בדבר לוחות הזמנים להתחלת השיפוצים או לסיומם. הצוותים החינוכיים של ההוסטלים מתנגדים לסגירתם באמצע השנה והעברת הנערות למסגרות אחרות וחוששים מפגיעה ברצף הטיפולי, בעתיד הנערות ובזכויות העובדים. חמשת המעונות המיועדים לסגירה הם: בית הצברית, בית אריאל, אורנים, בית סנונית ומלכישוע. כל המסגרות פועלות במתכונת של שילוב הנערות בקהילה. אחת מהן, בית הצברית, היא המסגרת היחידה בארץ לצעירות בוגרות (בגילאי 23-18). "הבית שלי, שלימד אותי לאהוב את עצמי ואת העולם זקוק לזעקה של כולנו. אנחנו זועקים יחד עבור נערות שאין להן מקום אחר". אומרת מיכל שושני, בוגרת בית הצברית.
באיגוד עובדי חסות הנוער ב"כח לעובדים", המאגד את עובדי שלוש מתוך חמש המסגרות הללו, מאשימים: "המשרד הודיע כי אין בכוונתו לסגור את המסגרות אלא רק "לשפצם" אבל זהו ספין מוכר. זה אותו משרד שהבטיח להלאים את חסות הנוער ולא קיים. מתי יסיימו השיפוצים? מה יהיה בינתיים על הנערות? מה יהיה על העובדים? על כך מסרבים במשרד הרווחה לענות". המדריכות במעונות מדגישות כי לתפוסה החלקית במסגרות ש הסבר אחד – מדיניות 'ייבוש' מתמשכת מצד משרד הרווחה שמציב חסמים לקליטת נערים ונערות במסגרות ומוסיפות: "המסגרות הללו הן אי של שפיות לנערות שאינן בטוחות בסביבתן הטבעית, שחוו פגיעות מיניות, שמתמודדות עם בעיות סמים. אנחנו מלוות אותן במסע האמיץ הזה, כשהמסגרות הפתוחות מסייעות להן לשקם את האמון בזולת. עכשיו, משרד הרווחה שמעדיף את בני הנוער בסיכון מאחורי סורג ובריח, מכתים את העבודה המסורה שנעשתה. כשעוקבים אחר מהלכי משרד הרווחה בשנה האחרונות עולה תמונה מדאיגה".
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, טוענת כי למעונות שמתוכננת סגירתם המיידית יש דווקא רשימות המתנה ארוכות ומדגישה: "אנו עדים בשנים האחרונות להתנהלות לא שקופה ולא מקצועית מצד משרד הרווחה, המכוונת לסגירה באופן לא תקין של מסגרות איכותיות שבמשך שנים עשו עבודה מקצועית וחשובה מאין כמוה עם נוער בסיכון. יש להקים ועדת מומחים מקצועית לרפורמה בחסות הנוער אחרת זו עלולה לפגוע בעובדים סוציאליים ואחרים ובעיקר בזכויות בני הנוער. הנערות והעובדים אינם מטבע עובר לסוחר. הם חלק משירותים חברתיים שצריכים להיות מופעלים על ידי המדינה, וכשהמדינה מפריטה, זו התוצאה". ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-כחול לבן) אמרה בהפגנה: "אני קוראת למשרד הרווחה לא למעול בתפקידו. לא יתכן לסגור מעונות לנוער בסיכון עכשיו ולראות מה קורה אחר כך. הגיע הזמן שהממשלה תדאג לרצף טיפולי אמיתי לכל נער ונערה בסיכון, לא ניתן לסגירת המעונות לקרות".

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר העבודה והרווחה, חיים כץ (הליכוד) בדרישה כי ישהה מיד את הסגירה המתוכננת של ההוסטלים עד שיציג החלטה מנהלית העומדת בכללי המנהל התקין והמשפט המנהלי והם מדגישים: "בחודשים האחרונים הגיעו לתנועה פניות רבות בעניין חשש לפגיעה במינהל התקין ברשות חסות הנוער. כל האמור ברפורמה מסתכם במסמך רזה שאין בו להסביר את המהלכים הננקטים על ידי המשרד. לא ברור כיצד ראו לנכון במשרד לפרסם הודעה על סגירת ההוסטלים מבלי להעניק זכות שימוע למפעילי ההוסטלים, הנערות המתגוררות בהם ואף גורמי הטיפול המעורבים". 
משרד העבודה והרווחה מוסר בתגובה: "חוזה ההתקשרות עם המסגרות מסתיים על פי החוק ובהתאם לכך המשרד נערך לפרסום מכרזי הפעלה חדשים לאחר תקופת שיפוץ של מספר חודשים. למכרזים אלו רשאיים לגשת גם מפעילי המסגרות הקיימות. בשני המעונות בצפון ההתקשרות עם המפעיל מסתיימת החודש ובשלוש המעונות בירושלים ביולי ועד אז החליט המשרד לבצע שיפוץ בכל אחד משלושת המעונות בנפרד ולא במקביל כך שהשניים האחרים ימשיכו תחת המפעיל הנוכחי עד הקיץ. טובתם של בני הנוער עומדת לנגד עינינו ואף נער או נערה לא יפגעו מהתהליך. ברשות חסות הנוער פועלים מעל 60 מסגרות פתוחות ותשע מעונות נעולים. כל הנערות ישובצו במסגרות המתאימות להם תוך מתן רצף טיפולי מיטבי".