הרב אחיעד אטינגר נלחם בשעות אלו על חייו בבית החולים בלינסון לאחר שנורה בפיגוע שהתרחש הבוקר (ראשון) באזור אריאל. למשפחת אטינגר זאת לא הפעם הראשונה בה היא מתמודדת עם השכול. אחותו של הרב אטינגר, רחלי, היא אלמנתו של יוסף טוויטו, מפקד כיתת הכוננות באיתמר שנרצח במהלך חדירת מחבל לבית משפחת שבו ביישוב, בשנת 2002.

"זה תפס אותם באמצע שגרת יומם", סיפר אהוד אמיתון, המקורב למשפחה, "המשפחה חזקה, הם כרגע בבית החולים, נושאים תפילות לרפואת הרב אחיעד. 
כל אחד קיבל את ההודעה במקומו הוא, במהלך שגרת יומו. כל אחד היה בשגרת היום, ברגע שההודעה יצאה ישר בני המשפחה הרחוקים הגיעו, כולם הוזעקו, יש להם 12 ילדים. כעת כולם בבית החולים". 

אביעד גיזבר, חברו של הרב, סיפר בראיון ל-103FM, "זה סוג של מלאך, הוא לא חשב על עצמו לשנייה אחת, הוא תמיד עמד במשימה, חילק את הזמן שלו בין הבית שלו, עם אשתו ו-12 ילדיו בעלי, לבין הישיבה בדרום תל אביב. אין אחד שלא מכיר אותו שם מישיבת 'אור ואמונה'. בנאדם שלא מבזבז שנייה. העיניים שלו או לומדות תורה, או מורמות כדי לעזור למישהו. אני לא יכול לספור על היד את הפעמים שהוא קרא לנו לטפל בכמה דברים שהוא נתקל בהם. אדם ענו ונהדר". 

"הילדים הם בגילאים של שנתיים שלוש, עד 20-22", סיפר עוד, "צריך לשאול את מי שהיה שם ואת מי שמתחקר את האירוע, יש שם שאלות קשות שצריך לשאול. אני מכיר אותו מעלי. היא מחולקת לשכונות והרב אטינגר הגיע לפני שנתיים לעלי, ופשוט ראה שאנחנו שכונה צעירה שמחפשת סוג של רב לקהילה שלנו, ובצורה לא רשמית, בא ומילא את התפקיד. כמו כל דבר שהוא עשה. התייצב. נתן לנו שיעורים, לא הפריע מעולם לאף אחד. זה לא בצורה רשמית. אנשים באופן טבעי נמשכו אליו, ועדיין נמשכים אליו. זאת דמות של מלאך בתוכנו".