מאות בני אדם הגיעו להלווייתו של סמ"ר גל קיידאן, לוחם בגדוד תותחנים 334 בחטיבת "האש", שנרצח אמש בפיגוע בצומת אריאל, שנערכה היום (שני) בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. 



גל, בן 19 בלבד מבאר שבע, היה בן זקונים אחרי שני אחים. הוריו עלו בשנות ה־70 מברית המועצות, והוא למד בתיכון בבאר שבע והיה תלמיד ומוזיקאי מחונן. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר כי "העיר באר שבע ותושביה עצובים וכואבים, מרכינים ראש לזכרו ומחבקים בחום את בני המשפחה. יהי זכרו ברוך".

שכניו של החייל שנרצח סיפרו על "ילד בן 19 שהלך כמו פרח, סתם. היה ילד טוב, נשמה, זה קשה מאוד. האוטו שלו עדיין פה בחנייה. הוא תמיד היה אומר שלום לכולם. לפני שבועיים ראיתי את כל הכביסה שלו תלויה על החבל, נקרע לי הלב. עכשיו אמרו לי 'זה הרכב שלו, וזאת היתה השבת האחרונה שלו בבית".
 

קיידאן נרצח בפיגוע הכפול שאירע אמש בשתי זירות באזור אריאל. מהלך הפיגוע החל בשעה 9:44, כאשר המחבל יצא מחנות, חמוש בסכין והגיע לטרמפיאדה, שם דקר את קיידאן למוות, חטף את נשקו, רץ לעבר רכבים וירה לעברם.  



מהירי נפצע באורח אנוש הרב אטינגר, בן 47 ואב ל-12 ילדים, ויום לאחר מכן מת מפצעיו. בהמשך המחבל פתח באש לעבר שני רכבים נוספים, גנב רכב שלישי ונסע מהזירה. תוך כדי נסיעה ביצע המחבל ירי, הגיע לצומת גיתי אבישר ופצע שם חייל באורח קשה. לאחר מכן זנח את הרכב וברח לתוך הכפר הסמוך. 

יקי ראובן, מנהל הקונסרבטוריון בבאר שבע בו למד סמ"ר גל קיידאן ז"ל, סיפר: "גל היה תלמיד מצטיין במנדולינה. הוא התמחה במנדוצ'לו. זה כלי קשה, כלי לווי ברקע שתומך בנגנים והבחירה בו מספרת המון עליו כילד. הוא היה בחור סופר חיוני, נשמה נדירה. הילד הזה הוא אחד הדברים היפים ביותר שצמחו בקונסרבטוריון".
 
"כל הצוות היום שרוי בהלם. זאת המציאות הבלתי אפשרית פה -אתה מגדל ילד על תרבות ומוזיקה תוך סקרנות ואז הוא מוצא את עצמו כמו מרבית בני ישראל שומר ונקטף בצורה מזעזעת. זה בלתי נתפס. בקונסרבטוריון אנחנו עוסקים בטוב שיש בעולם, ביופי של המוזיקה והאירוע הזה הוא חץ ללב. ההורים עדיין לא מעכלים. כל התלמידים והצוות נגיע להלוויה. התלמידים מתקשרים אליי ובוכים".