תיק 3000 שב לחיים: פרשת הצוללות עלתה לכותרות בימים האחרונים כאשר נחשף כי ראש הממשלה אישר לכאורה מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות במצרים. מפלגת "כחול לבן" אמרו בתגובה כי ידרשו להקים ועדת חקירה, וטענו כי מדובר ב"פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה". היום (שלישי) פתחו השדרנים אראל סג"ל וחיים לוינסון את תכניתם ב-103FM בהתייחסות לפרשה, והביעו את דעותיהם בנושא. 
לוינסון: "נתניהו מכר בשנת 2010 את המניות בחברה של בן דודו. כעת מנסים לטעון בכחול לבן שהחברה הייתה ספקית בעסקת הצוללות. זה קשקוש. אני לא מתרגש מזה כי אנחנו נמצאים שלושה שבועות לפני הבחירות כשראש הממשלה אומר מנגד שאי אפשר לסמוך על בני גנץ כי פרצו לו לסלולר בזמן שהוא גנב את ארכיון הגרעין האיראני. הכל כך כל ירוד ומפגר".
"אם נתניהו מכר ב-4 מיליון דולר מניות שקנה ב-2007, מה קרה בכלכלה העולמית עד 2010? איך הוא הרוויח כל כך הרבה כשכלכלה העולמית קרסה ב-2008? נתניהו השקיע מכיסו כ-100 אלף? 300 אלף? איפה יש בעולם השקעות כאלה שעושות כאלה תשואות? מצד שני ראוי שנתניהו יבהיר מאיזה כסף קנה את המניות ב-2007 ולמי מכר אותם ב-2010. לתחושתי נתן מיליקובסקי נתן לבן דודו 4 מיליון דולר בלי קשר לשווי המניות שבן דודו החזיק. אך זו תחושתי בלבד", אמר לוינסון, והוסיף כי "בפרשת הצוללות מטריד אותי יחסי ישראל-טיסנקרופ, בעיקר בעניין המצרי".

סג"ל: "מצרים עוסקת בימים אלו בניסיון הסדרה בין ישראל לחמאס. אתמול רמטכ"ל לשעבר בצה"ל בשם גבי אשכנזי אמר בקולו שהיה צריך לבצע וטו למצרים. אלו דברים שלא אומרים אותם בגלוי".
"למכור צוללות זה לבנות לצבא מצרים יכולת אסטרטגית"
סג"ל: "אני רוצה לעשות סדר בראש למאזינים. בשנת 2011 הגרמנים והמצרים רוצים להגיע למכירה של שתי צוללות, צוללת חדישה אך יש חדישה ממנה. אז קרה האביב הערבי ומורסי עלה לשלטון. אז החלו דיווחים על כך שישראל מתנגדת ובשנת 2012 שר הביטחון הגרמני טען שלאף מדינה אין זכות וטו על ההחלטה. בשנת 2013 המצרים שוב רוצים לבצע את העסקה והיו דיווחים על כך שנתניהו ומרקל רבו בנושא. ביולי 2013 מורסי נזרק לכלא ומי שעולה לשלטון במצרים הוא א-סיסי. באותו רגע ישראל ומצרים כבר נמצאות במקום אחר והמכירה שבה לשולחן. באותה תקופה הנשיא אובמה כעס על ההפיכה הצבאית במצרים ורצה לעצור את הסיוע הצבאי ולסייע כלכלית. לכן ישראל נלחמה כדי שמצרים תקבל כסף. אני תוהה מה הטענה הפלילית כאן?".
לוינסון: "העובדה שישראל רצתה שלא-סיסי יהיה משטר יציב זה דבר אחד. למכור למצרים צוללות זה בעצם לבנות לצבא מצרים יכולת אסטרטגית. בוגי יעלון תיאר שהעסקה נעשתה מאחורי גבה של מערכת הביטחון. אני לא יודע אם זה פלילי אך ההתנהלות הזו היא משונה לי. יש לדבר הזה השפעה על בניית כוחו של צה"ל".
סג"ל: "אני יכול להביא לך עשרות החלטות שצה"ל התנגד להם ובסופו של דבר נכפו עליו. בוגי יעלון לדוגמה התנגד להתנתקות ובכל זאת היא קרתה. אם ישראל הייתה מטילה וטו על מכירת הצוללות המצרים לא היו מקשיבים לזה והיו יכולים לקנות את הצוללות ממקום אחר. זה עושה קצת סדר. מדינה שכל כך מודאגת מההתחמשות של מצרים לא הייתה מסייעת לה בסיוע כלכלי וצבאי בארצות הברית נכון? יש כאלו שטוענים שמדובר בצוללות גרעיניות. צוללת גרעינית היא צוללת עם כור גרעיני. למצרים אין חימוש גרעיני ולגרמניה אין אישור להתעסק בגרעין משנת 1945".
לוינסון: "אז למה נתניהו לא מסביר מה קרה בעסקת הצוללות?"
סג"ל: "כשבן ואריה שאלו את עמוס גלעד בנושא ב-103FM הוא אמר שהוא לא רוצה להיכנס ליחסים המיוחדים בין ישראל, גרמניה ומצרים".
לוינסון: "שר הביטחון אומר שהוא לא ידע מזה. הוא משקר?".
סג"ל: "הוא אומר שהוא לא ידע על עסקת הצוללות אך הוא חתום על טיוטה לגרמניה. עוד נדבר על זה היום".