מיקי גנור, שהיה עד המדינה בפרשת הצוללות, נעצר לאחר שנחקר הערב (שלישי) באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433. זאת, בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. על פי הודעת המשטרה, הוא יובא מחר להארכת מעצר בשעה 11:00 בבית המשפט השלום בראשון לציון, ובכוונתה לבקש את הארכת מעצרו "בהתאם לצורכי החקירה". 

לאחר ההודעה על מעצרו, החל גנור לחוש ברע והתלונן על סחרחורות. חוקרי היאל"כ התקשרו למד"א ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו, לבקשת היחידה, לבית החולים אסף הרופא כאשר הוא מלווה באנשי התחנה ומוגדר כעצור. 


במהלך חקירתו, טען גנור כי "מה שעשיתי לא היה שוחד, אלא ייעוץ שהענקתי לאותם גורמים". בכך למעשה הוא משנה לחלוטין את הגרסה הראשונית שמסר והפך לחשוד. 

גנור נחקר לאחר שהגיע בשעות הערב בבקשה לשנות פרטים מהגרסה שמסר במהלך חקירתו במסגרת פרשת הצוללות, תיק 3000. בעקבות בקשתו הוחלט לחקור את גנור באזהרה, ובמקביל תקבל המשטרה והפרקליטות החלטה אם יש מקום לבטל את הסכם המדינה שנחתם עמו. 

במשרדי יאל"כ קיבלו בתדהמה את בקשתו של גנור לשנות את גרסתו, ויחד עם זאת, גורמים המעורים בפרטים מציינים כי אין בשינוי הגרסה כדי לפגום בתשתית הראייתית שהתבססה בתיק, שכן מעבר לעדותו של גנור הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולגבות עדויות נוספות שחיזקו את החשדות, כפי שהעלה גנור בעת שחתם על הסכם עד המדינה. 

נזכיר כי במסגרת חקירת הפרשה מסר גנור למעלה מ-50 עדויות לחוקרי היאל"כ, ורק לאחר שסיים את עדותו החלו במשטרה לבצע מעצרים ולחקור מעורבים בפרשה. כאמור, עם תום החקירה החליטו במשטרה להעביר את התיק לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה עם המלצה להגיש כתבי אישום כנגד מספר מעורבים מרכזיים.

כעצ לא ברור מה גרם בעצם לגנור, עד המדינה בפרשה, לבקש שינוי בגרסה מחוקרי היאל"כ, את שאלה זו תבחן בימים הקרובים המשטרה. יש לציין כי במסגרת הסכם חתימה על עד מדינה אישר גנור למשטרה ולפרקליטות לקבל הרשאה להשתמש בגרסה שלו במלואה ,ובראיות שפרש בפניי החוקרים, גם אם יחליט לחזור בו מההסכם.