שלושה חודשים לאחר ששכלה את אביה ואחיה, אורי ואביאל דוד, בתאונת דרכים, מעין דוד, תלמידת כיתה י"ב באולפנת בני עקיבא אבן שמואל, ארגנה אירוע התרמה לזכרם, בעזרת צוות האולפנה. במסגרת האירוע תרמו התלמידות כ־100 צמות משיערן להכנת פאות לחולי סרטן באמצעות "זכרון מנחם" וכן עשרות מנות דם.



מעיין סיפרה כי בחרה לקיים את האירוע בחודש אדר כדי לשלב את שתי התכונות הבולטות ביותר שהיו לאביה ואחיה - תרומה ושמחה. "אבא שלי היה אדם של פשטות וענווה, ותמיד היה אפשר למצוא את אחי אביאל עם חיוך על הפנים. שניהם היו אנשים שמחים ואהובים על כולם, וכולם ידעו שאפשר לסמוך עליהם ושיעזרו כשצריך".



"בהתחלה חשבתי שרק כמה בנות יתרמו שיער, שיהיו 15 בנות שיסכימו לוותר על השיער שלהן. הופתעתי והתרגשתי מאוד כשהחברות שלי ושאר התלמידות של האולפנה לא הפסיקו להגיע לעמדה כדי לתרום את שערן. גם מתרומות הדם התרגשתי מאוד. עשרות אנשים שיזדקקו למנות דם יקבלו אותן בזכות אבא שלי ואח שלי. בסוף לא מעט בנות ניגשו אלי ואמרו תודה על הזכות שניתנה להן". ראש אולפנת בני עקיבא אבן שמואל, הרב שלמה וויס: "נערות נפלאות שרוצות לעשות טוב לעם ישראל. בע"ה שרוח זו לא תיפסק מכולנו לאורך ימים ושנים". 



הצמות שנאספו באירוע ההתרמה. צילום: אולפנת בני עקיבא אבן שמואל
הצמות שנאספו באירוע ההתרמה. צילום: אולפנת בני עקיבא אבן שמואל