בית המשפט העליון הכשיר ברוב דעות את התמודדותו לכנסת של ד"ר עופר כסיף ממפלגת חד"ש, אך נראה כי בכך לא תמו הבעיות המשפטיות של כסיף. הפרשן המדיני של ערוץ 20 שמעון ריקלין הגיש נגדו תביעת דיבה, זאת בעקבות התבטאות חריגה וקיצונית של כסיף נגדו בטוויטר, כאשר בין היתר קרא לו "חלאה ונאצי".
 
הרקע להשתלחות של כסיף בריקלין הוא ציוץ של האחרון באוגוסט 2018, לאחר עוד סבב הסלמה ברצועת עזה. ריקלין צייץ כי "במיוחד עכשיו הגיע הזמן להפסיק לאחל שקט בדרום. אם הם ממשיכים לירות עלינו צריך לאחל להם חורבן והרס. שיראו שבעל הבית השתגע. שפעם אחת הם אלו שבאמת שיתחננו לשקט". ד"ר כסיף אשר הכינוי "נאצי" כנראה שגור בפיו דרך קבע, הגיב לציוץ של ריקלין וכתב: "חלאה נאצי שכמוך. מאחל לך ולחבורת הזבלים שלך הרס וחורבן. טינופת".

הציוץ של כסיף על ריקלין. צילום מסך טוויטר
 
ריקלין החליט לתבוע את כסיף בסך 140 אלף שקלים. בכתב התביעה נכתב כי "התובע נדהם מהתגובה שהופנתה כנגדו ומזהות הכותב שלה, שכן דבריו של התובע לא הופנו כנגד האחרון". ריקלין ציין כי מצופה ממועמד לכנסת "שלא לבזות את זכר השואה תוך שימוש במילים לצורך השמת התובע כאחראי לאירוע הכי קשה בתולדות העם היהודי לדורותיו". לדבריו, לכנות יהודי בכינוי נאצי יש בו "דרגת בוז ולעג ברמה הכי קיצונית ומשפילה שניתן לתאר".
 

ריקלין התריע בפני כסיף ברשת הטוויטר כי בכוונתו לתבוע אותו על הציוץ הפוגעני, וזה אמנם מחק את הציוץ אך לא התנצל על דבריו. את התביעה בשמו של ריקלין הגישה תומכת נלהבת של בנימין נתניהו, עורכת הדין אושרת לוי מהעיר אילת.

שמעון ריקלין מסר בתגובה לכתבה כי "אני מגיש את התביעה כי אני חושב שיש חרפה בחברה הישראלית, שאנשים בדרך כלל ממחנה אחד מכנים אנשים מהמחנה השני בשם נאצי, אייכמן, היטלר וגבלס. כיוון שהחוק אוסר זאת, אני חושב שצריך לנקות את השיח. אני לא צמחוני בהתבטאויות שלי, אבל יש גבולות שאסור לעבור תוך השוואה לאירוע החמור, הכואב והמזעזע ביותר לעם היהודי. אני מגיש את התביעה הזו למען יראו וייראו". 

ד"ר עופר כסיף מסר בתגובה כי זו "תביעה קנטרנית שכל מטרתה סתימת פיות, שבשוליה גם רצון "לדפוק קופה". ריקלין וחבר מרעיו – תועמלני הימין הגזעני המתחזים לעיתונאים – לא מפחידים אותי או את חברי למאבק. נמשיך בדרכנו למען דמוקרטיה, שלום צודק ושוויון על אפם וחמתם של הריקלינים".