אמש ביקש מי שהיה עד המדינה בפרשת הצוללות, מיקי גנור, לשנות את הגרסה שנתן למשטרה במסגרת התיק, החלטה שהביאה בסופו של דבר למעצרו של גנור כשהוא מואשם בשוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות חמורות נלוות. בעקבות ההתפתחות הדרמטית בתיק הצוללות, אליה קשור גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין הבוקר (רביעי) העיתונאי הבכיר בן כספית בגלי צה"ל, והעריך כיצד ההתפתחות עלולה לפגוע או לא בתוצאות הבחירות מבחינת נתניהו. 



"הכי חשוב זה שהציבור יוכל לעצום עיניים ולדמיין אותך כראש ממשלה", אמר כספית בתחילת דבריו. "זה מה שקרה לנתניהו ב-96'. כשהציבור עצם את עיניו ב-2015 ואמר 'מיצינו את ביבי' לא ראינו אותו שם. אתמול אפשר היה לראות את גנץ כראש הממשלה". 


נושא הצוללות יפגע בנתניהו?
"אני חושב שעצם אזכור המושג צוללות לא עושה טוב לנתניהו, כי גם הציבור שלו יודע שמדובר באחד הדברים המסריחים ביותר. הוא עדיין לא חשוב, אבל הסיפור של הצוללות, ואני מרצה על זה בשנתיים האחרונות - זה תמיד השאלה הראשונה".

"זה נושא שמטריף את האנשים. כשאנחנו מדברים על פתיחת תיק הצוללות, זה לא חדשות טובות לנתניהו, כי ייתכן שהפעם היועמ"ש ייתן הוראה לבדוק אם ההחלטות שלא נבדקו, כמו מי אישר לגרמנים למכור צוללות למצרים", הוסיף כספית.  
נשיא המדינה הופתע כשהוא היה אצל מרקל והיא אמרה לו שנתניהו אישר. המשטרה זימנה אותו לתת עדות?
"הנשיא לא הוזמן לתת עדות, למיטב ידיעתי, למרות שהעדות שלו מצמררת. היא פורסמה. מרקל הייתה בשוק כשהוא שאל אותה מי נתן את ההוראה. הוא היה המום, וכשהוא התקשר לנתניהו הוא שאל אותו למה הוא דיבר איתה בכלל על זה. ויש את העדות של עמוס גלעד במשטרה שמחזקת את הנושא הזה. כל הדבר הזה צועק לפתוח את החקירה". 
יש לציין כי המשטרה והפרקליטות הודיעו שעצם כך שגנור חוזר בו מעדותו לא מונע מהם להשתמש בגרסה הראשונה שמסר, זאת במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עמו. כספית ציין בהתאם כי "גנור לא הורס את תיק הצוללות, אבל הוא יכול לזעזע אותו, ואין גם כאן חדשות טובות לנתניהו".