איש המודיעין והשר לשעבר רפאל (רפי) איתן נפטר בגיל 92

איתן נודע בהיותו אחד ממפקדי מבצע לכידת אדולף אייכמן בארגנטינה והבאתו למשפט בישראל. היה בעברו לוחם ואיש קהילת המודיעין הישראלית, ולאחר מכן איש עסקים ויו"ר מפלגת גיל בכנסת השבע עשרה. כיהן כשר לענייני גמלאים ולענייני ירושלים. בשנים האחרונות כיהן כיו"ר המועצה הלאומית המייעצת להשבת זכויות ורכוש יהודי במשרד ראש הממשלה, יו"ר מפלגת הגמלאים "דור", ויו"ר עמותת ותק – תנועת האזרחים הוותיקים.

לכתבה המלאה

רפי איתן (צילום: מירי צחי)


צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה ברצועת עזה, שלושה נפצעו

ברקע המצב המתוח בגבול הרצועה, צה"ל תקף היום חוליות מחבלים שהפריחו בלוני נפץ ותבערה לעבר שטחי עוטף עזה במזרח אל בורייג'. על פי הודעת דובר צה"ל, כליי טיס של הצבא תקפו שתי חוליות מחבלים שביצעו שיגורי בלונים לעבר ישראל. על פי משרד הבריאות ברצועה, שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפות.


בלוני תבערה מעזה (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)


חמישה פצועים קל בפיצוץ רכב באילת, הרקע לאירוע נבדק
חמישה בני אדם נפצעו באורח קל כתוצאה מפיצוץ רכב ביום שבת בחניון "פנינת אילת" שבאילת, אף אחד מהם לא היה ברכב בעת הפיצוץ. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום האירוע העניקו לחמישה טיפול רפואי, שניים עם כוויות קלות בגב, אחד עם חבלה בעינו ושלושה נוספים לקו בחרדה. שני הפצועים פונו לבית החולים יוספטל.

לידיעה המלאה

פיצוץ רכב באילת (צילום: דוברות המשטרה)

 

סוף הח'ליפות: הכוחות הכורדים הכריזו על ניצחון במלחמה נגד דאעש
חמש שנים לאחר ששטפו את עיראק וסוריה, כוחות ארגון הטרור שהטיל אימה על המזרח התיכון והעולם כולו הובסו. מליציית ה-SDF, שמורכבת מלוחמים כורדים וערבים ונתמכת על ידי ארצות הברית הודיעו בבוקר יום שבת על ניצחון נגד ארגון המדינה האסלאמית במחוז דיר א-זור, נקודת האחיזה האחרונה של ארגון הטרור בסוריה.

לידיעה המלאה

דגל ה-SDF מונף בדיר א-זור (צילום: AFP)

 
טראמפ צפוי להודיע במהלך ביקור נתניהו על הכרה בריבונות ישראל בגולן
פקידים בבית הלבן החלו להכין מסמך רשמי שיאשר את ההכרה של ארצות הברית בריבונות ישראל ברמת הגולן. על פי גורם בכיר בממשל, הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, צפוי לחתום על המסמך המדובר בשבוע הבא. 

לידיעה המלאה

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 
תמה חקירת המעורבות הרוסית בבחירות: הוגש הדוח הסופי למשרד המשפטים האמריקאי
היועץ המיוחד, רוברט מולר, הגיש אמש את הדוח הסופי שלו בנושא המעורבות הרוסית בבחירות ארה"ב בשנת 2016, לאחר כ-22 חודשים של חקירת הנושא. משרד המשפטים הודיע למחוקקים מרכזיים כי התובע הכללי, ויליאם בר, קיבל את המסמך, שפרטיו עדיין חסויים, וכי ייקח לו זמן מה לסיים לסקור אותו.

לידיעה המלאה

רוברט "בוב" מולר (צילום: רויטרס)

 
רוני דניאל: "בתור חייל פצוע הייתי קם והולך אם נתניהו היה בא לבקר אותי בבי"ח"
איש התקשורת, רוני דניאל, תקף בחריפות אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות המערכון ששודר בערוץ "הליכוד TV", בו הוצגו באופן נלעג כוויותיו של העיתונאי אמנון אברמוביץ'. "מה שהיה שם זו חרפה שאין כדוגמתה", קבע דניאל. "דיברתי עם עוד שרים מהליכוד, גם הם חושבים כך, אבל כולם פחדנים. הם לא יעיזו לומר זאת בקול רם. להתנפל על לוחם שקיבל צל"ש והציל את חבריו זה הכי נמוך שאני יכול להעלות על דעתי". 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסיר מדף הפייסבוק שלו את הסרטון הלועג לפציעתו של עיתונאי "החדשות" אמנון אברמוביץ' במלחמת יום הכיפורים. עם זאת, הסרטון עדיין מופיע בדף הליכוד. כזכור, המערכון המדובר מציג את השחקן יוסי וידר, שעליו הולבשו פניו של פרשן חדשות קשת 12, אמנון אברמוביץ' בעזרת פילטר החלפת פנים. הפילטר והאיפור שעל פניו של וידר, עימו שדה שוחח במהלך המערכון הראו באופן נלעג, לטענת צופים רבים של ערוץ התעמולה, את כוויותיו של אברמוביץ'.

לידיעה המלאה

רוני דניאל (צילום: חן גלילי)