"איש של חזון": עשרות אנשים ליוו את איש המודיעין והשר לשעבר רפי איתן בדרכו האחרונה, בהלוויתו שהתרחשה בבית העלמין "מנוחת עולם" שבנתניה היום (ראשון). בין הרבים של ספדו לו היה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט שאמר: "רפי איתן היה איש איתן בכל מובן. מסכת חייו של רפי היא במידה רבה תולדות מלחמתה של מדינת ישראל בכל מקום ובכל אירוע". בין שאר המלווים הוא ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המוסד לשעבר נחום מדמוני, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג והשחקנית ענת עצמון.

עוד ספד אולמרט: "רפי היה חלק, לפעמים גלוי וגם הרבה פעמים חסוי בכל הפעולות המיוחדות שעליהן היה אחראי. הייתה לו חוכמה, אחריות וחזון. רפי איתן לחם עוד לפני קום המדינה ובמלחמות שאי אפשר עדיין לספר. רפי היה מעורב מעורבות מרכזית בפרשת ג'ונתן פולארד. רפי הופיע בפורום בראשותי שחקר את הנושא, ועמד זקוף, צלול וישיר ואמר - הכל אני. לא ראיתי מקרים כאלה מעולם".

הלוויתו של רפי איתן. צילום: אבשלום ששוני

 
"רפי הצטרף לפוליטיקה והקים את מפלגת הגמלאים שזכתה בהישג מרשים רפי היה השר המנוסה, החכם והיצירתי ביותר בממשלה. היו לנו דיונים על הכור הגרעיני בסוריה, בהם רפי הקשיב בדיונים והגענו ליום שצריך לקבל החלטה. שאלתי את רפי על דעתו והוא השיב - לך תפציץ, הכל יהיה בסדר. ידעתי אז שהכל יהיה בסדר".

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט בהלווייתו של רפי איתן. צילום: אבשלום ששוני

 
גם השר יואב גלנט ספד לאיתן: "כבוד וזכות נפלו בחלקי לשאת דברים לזכרו של רפי איתן, שהיווה מודל של עשייה למען הקמת מדינת ישראל ודאגה לרווחתה של מדינת ישראל, שתמיד הייתה לנגד עיניו. רפי השתתף בקרבות להקמת המדינה, והיה זה שהופקד על לכידתו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן, ועוד עשרות מבצעים. זה אותו רפי שנרתם למען זכויותיהם של הגמלאים. רפי אמר בזמנו שהוא יודע שיזכרו אותו רק על לכידת אייכמן, אבל זכורוץ עוד הרבה תרומות. אתה מודל לכולנו".

ילדיו של איתן, יעלי, שרון ויובל: "אבא היה האיש שכמעט לא ראינו כשהיינו ילדים, עד שהיה מגיע אחרי שבועות ארוכים ועלומים ואומר - הייתי באפריקה". עוד ספדו ילדיו: "אבא היה האיש שנדיבותו הצליחה לשכנע את העולם שהוא עשיר, למרות שהמספרים שונים, תמיד ידע לדבר לכל אחד בשפתו והייתה לו רגישות אנושית נדירה. אבא תמיד לקח אחריות והיה מוכן לשלם את המחיר. אותו אירוע שנתפס בציבור ככשלון שלו - היה מקרה של מסירות ונכונות לשאת בעול, גם אם המחיר הוא פגיעה במוניטין שלו עצמו, גם אם לא ניתן יהיה לספר את מה שבאמת קרה. מעולם לא אבדה אמונתו של אבא באדם".