דו"ח מבקר המדינה שבדק את מערך הרכש במשטרה ופורסם היום (רביעי) מצא ליקויים ואף חשש לפלילים. בין היתר עלה מהדוח כי לא נערך הסדר ניגוד עניינים בין בעלי תפקידים בכירים שעסקו יחדיו בנושאי רכש, למרות שהם נשואים. בביקורת נטען עוד כי נציגים בכירים של חברת ה"מימד החמישי" - שיו"ר כחול לבן בני גנץ היה היו"ר שלה - נכחו בדיון של המשטרה לבחירת מסלול ההתקשרות עם החברה בתחום רכש מערכת טכנולוגית מתקדמת.  שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה, התארח בתוכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM והתייחס לדוח המבקר ולממצאים הקשורים לחברה הפרטית שגנץ ניהל בעבר.



"הגוף המבוקר בעניין הזה הוא המשטרה. התנהלות המשטרה במגוון רכישות וקשרים בתחום המכרזים הייתה לקויה לחלוטין. ציינו 18 מקרים שבהם הועברו הנושאים ליועץ המשפטי לממשלה מחשש למעשים פליליים. אגב, לא בקשר לחברת 'המימד החמישי'. זה באופן כללי המסר של הדוח".



הבנו ש"המימד החמישי" הוא לא גוף מבוקר אבל כתבתם בדוח שהחברה העבירה למשטרה נתונים כוזבים. ארבע שנות ניסיון במקום שנתיים, חמישה לקוחות בזמן שאין לה אף אחד ומוצר מדף שעוד לא היה לה.


"אכן כתוב בדוח שחוות הדעת בקשר לחברה נכתבה על סמך נתונים שהיא מסרה ועליהם הסתמך גוף משטרתי המתאר פגישה עם נציגי החברה.



כולל את גנץ?


"אני מחויב למה שכתוב בדוח ואכן כתוב שיו"ר החברה היה פעיל בעניין".





גנץ השתתף בדיון במשטרה בה דנו במסלול הרכש?


"בדוח מוזכר יו"ר החברה בני גנץ ומנכ"ל החברה דורון כהן".



אתה טוען שהגוף המבוקר הוא המשטרה, "המימד החמישי" היא חברה פרטית וגנץ היה אז איש פרטי. לכן הדרישה לפתוח חקירה פלילית בנושא היא נגד המשטרה?


"אני לא יכול לפרש את טענות הליכוד, זה לא תפקידי. אני ממונה על דוברות משרד מבקר המדינה. הביקורת הקשה היא על התנהלות המשטרה בנושא רכש ולכן היו הבהרות ליועץ המשפטי לממשלה".



גיליתם לאן נעלם הכסף? ארבעה מיליון שקלים שכבר שולמו לחברה.


"אותו סכום ניתן בגדר פיילוט. אם הוא היה מתפתח אז החברה הייתה מתקשרת עם המשטרה בסכומים מאוד מרשימים".



המשטרה שלחה תגובה ארוכה בת שלושה חלקים וטענה שהיא למדה את דוח המבקר ותיישם את הדברים שנכתבו בו. חלק מהדברים כבר אומצו, אך טוענים שלא נעשתה שום התחייבות עם "המימד החמישי" מעבר לפיילוט המצומצם.
"אכן דובר על פיילוט בסך של ארבעה מיליון שקלים".



לסיום, מבקרים את שכירת שירותיו של ליאור חורב והקשר בינו לבין מי ששכר אותו.


"גם פה אין ציון של שמות אלא תפקידו של האיש באותה עת. אותו נציב לשעבר ניהל לפני שנקלט במשטרה קשרים הדוקים עם יועץ תקשורת והחברה לייעוץ שלו. הדברים היו ידועים אך התעלמו מניגוד העניינים. כתוצאה מכך, אותו ממונה על קשרי קהילה, תקשורת ואוכלוסייה, הציע שיאריכו את הקשרים עם אותו יועץ תקשורת ללא מכרז. גם פה מצאנו שיש מקום למתוח ביקורת על ההתנהלות הזו".