טרגדיה באילת: סמוך לשעה 18:00 התקבל דיווח במוקד מד"א של מרחב נגב על קריסה של עץ דקל שקרס עקב מזג האוויר הסוער בחוף הדרומי באילת ופגע בשני גברים, ככל הנראה פועלים מירדן. פרמדיקים של מד"א שהוקפצו לזירה דיווחו על שני גברים בשנות ה-20 שסבלו מפגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם.
פועל נוסף כבן 20 במצב קל עם חבלה קלה בפלג גופו העליון מענפי הדקלים, פונה לבית החולים יוספטל בעיר. מספר פועלים נוספים שסובלים מחרדה מטופלים במקום. כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע, הגיעו למקום וחקרו את הנסיבות. בשעת התאונה נשבו רוחות חזקות במהירות של בין 80 ל-90 קמ"ש.
זירת קריסת העץ בו נהרגו שני הפועלים הירדניים. צילום: דוברות מד"א


הפרמדיקים של מד"א ניר יפת ומושיקו אורן סיפרו: "מדובר באירוע קשה, הרוחות פה חזקות מאוד. כשהגענו למקום ראינו גזע עץ באורך של מספר מטרים על הדשא כשבסמוך אליו שכבו שני הגברים שנפגעו באורח אנוש מעץ הדקל שנשבר וקרס עליהם. הם סבלו מפציעות קשות מאוד בכל חלקי גופם, ביצענו בדיקות רפואית אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר נוסף שהתהלך בזירה וסבל מפציעה קלה בפלג גופו העליון מענפי הדקלים טופל בשטח ופונה לבי"ח יוספטל בעיר יחד על מספר פועלים נוספים שסבלו מחרדה".

זירת קריסת העץ. צילום: דוברות המשטרה


באותו הזמן, גבר כבן 55 טבע בחוף מיקונוס בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, וכאשר חזר הדופק פינו אותו לבית החולים יוספטל בעיר, כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם.

כזכור, מזג האוויר הסוער גרם לקריסת עשרות עצים ולנזקים בחודש ינואר השנה. בתל אביב קרסו 17 עצים עירוניים ושבעה עצים נוספים בשטחים פרטיים. ברחוב דליה בגבעתיים קרס עץ צאלון ותיק שהיה נטוע בשטח פרטי, שפגע בבניין סמוך. אדם אחד נפגע באורח קל.