התרגשות רבה שררה במטוס הדימליינר של אל על, בו התארחו לרגל יום המעשים הטובים כ-180 ילדים ובני משפחותיהם מתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ועמותת "ספיישל אולימפיקס ישראל", לטיסה חווייתית בשמי הארץ. "כבר שבועיים אני מחכה לטיסה הראשונה בחיים שלי והיא מגיעה", אמר על רקע המטוס החדיש הצבוע בצבעי הרטרו, חניך נרגש בכנפיים של קרמבו בהרצליה. אב שהגיע עם בתו הסובלת ממגבלה הוסיף: "היא כל הזמן דיברה על הטיסה. זו חוויה מיוחדת לשנינו".



רגע לפני ההמראה לה ציפו הילדים במשך ימים ארוכים, התקיים "מסדר כנפיים" מרגש בחניית המטוסים בנמל התעופה בן גוריון, למרגלות מטוס הדרימליינר, בו ענדו טייסים ודיילים מאל על את סיכת הכנפיים לילדים. בטקס שכלל שירה וריקודים השתתפו גם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין ומנהלת חטיבת משאבי אנוש בחברה יהודית גריסרו.



את הילדים גם גם ליוו ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מנכ"לית "כנפיים של קרמבו" טליה בז'רנו, ומנכ"לית "ספיישל אולימפיקס ישראל" שרון לוי בלנגה. "אנו שמחים לארח לטיסה בשמי הארץ את ילדי כנפיים של קרמבו וספיישל אולימפיקס מסניף הרצליה. טיסה זו, מצטרפת למגוון רחב של פעילויות שהחברה יוזמת ותמשיך ליזום למען הקהילה", ציין אוסישקין. במהלך הטיסה הייתה עננות, אבל גם מבעד לעננים הילדים התרגשו מהמראות בשחקים של הים התיכון וים המלח, תל אביב, ירושלים והערבה.



כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. לתנועה 70 סניפים ברחבי הארץ ולמעלה מ- 6,000 פעילים מכל מגזרי החברה הישראלית: נוער בסיכון, נוער מנותק ונוער במסגרות 'הזדמנות אחרונה'. בתנועה פעילים ילדים ונוער בני מכל קשת הלקויות ודרגות החומרה: לקויות תקשורתיות, חושיות, קוגניטיביות, פיזיות ואחרות. התנועה זכתה להכרה בינלאומית ע"י האו"ם, שהעניק לה מעמד של 'יועץ מיוחד' לנושאי השילוב וההכלה.



עם הילדים מעמותת ספיישל אולימפיקס. צילום: סיוון פרג'



מזה שנים, חברת אל על שומרת על קשר עם כנפיים של קרמבו ותומכת בערכי השילוב, הסובלנות וההכלה שמקדמת התנועה בסניפיה ברחבי הארץ. במסגרת הפעילויות המשותפות הילדים התארחו בטיסה המיוחדת של מטוס הדרימליינר והעניקה חוויה מהנה ומרגשת לילדי התנועה. "חברת אל על יוצקת תוכן בערכי הסובלנות, ההכלה ושוויון ההזדמנויות שמקדמת התנועה. הקשר הנפלא שנרקם בין אל על לתנועה מאפשר לנו להפיץ את רוח קרמבו למקומות נוספים", ציינה בז'רנו.



לטיסה הצטרפו גם 30 ילדים מעמותת "ספיישל אולימפיקס", הארגון העולמי הגדול ביותר בעולם לספורט משלב, הפועל למען אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומשפחותיהם. רק לפני מספר ימים, נבחרת הספורטאים של העמותה חזרה מאולימפיאדת ה"ספיישל אולימפיקס" שהתקיימה באבו דאבי ודובאי, מעוטרת בכ-22 במדליות וגביעים, הישג חסר תקדים ומקור לגאווה למדינה.



"איזה תיזמון מדהים יש לטיסה הזו שהספורטאים שלנו זוכים לטוס בשמי הארץ אחרי שהם הוכיחו שהשמיים הם הגבול", ציינה לוי בלנגה. ראש העיר הרצליה, משה פדלון, העיר שעל שמה נקרא המטוס השמיני מסוג הדרימליינר, סיכם בהתרגשות: "אני מודה לאל על, על החוויה המיוחדת שהוענקה לילדי הרצליה, המהווה הוכחה לכך שעם הרצון והתמיכה לכל ילד- השמיים הם הגבול".