שתי מטפלות בגן ילדים בחיפה נעצרו הלילה (שני) בחשד להתעללות בתינוקת כבת חצי שנה. המטפלות נעצרו לאחר שבמשטרה התקבלה תלונה מתושב העיר, שהודיע כי בעת שלקח אתמול את בתו בת החצי שנה מהמעון, הוא הבחין כי פניה חבולות. בתוך כך עלה חשד כי מדובר בתקיפה והתעללות בתוך הגן. 



בהתאם לממצאים שאספו החוקרים במהלך הלילה החשד נגד המטפלות, תושבות חיפה והסביבה, בנות 44 ו-28, גבר. הבוקר יובאו המטפלות לדיון בבית המשפט השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרן לצורכי החקירה. 



בחודש שעבר נעצרה גננת בעקבות תיעוד שלה בו היא נראית כשהיא מטלטלת פעוט. הגננת בת ה-60 לחייה עובדת בגן פרטי ונראית בסרטון כשהיא סוטרת לפעוט, מטלטלת אותו ואף זורקת אותו באוויר. 



בינואר האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את אינה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה.



בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן. הצדדים לא הסכימו על העונש ובית המשפט יקבע אותו במועד מאוחר יותר, לאחר שימסרו תזכירי ההורים, 'תזכירי הקורבן' ותזכיר שירות המבחן לגבי הנאשמת.



עו"ד תמי הולמן, המייצגת את אחת החשודות מסרה בתגובה: מרשתי הודתה בחשדות שיוחסו לה במהלך החקירה, היא מביעה צער וחרטה על עצם המעשים. מביטה בעיניהם של הורי הילדה וליבה איתם. לדבריה נגררה למעשה כתוצאה מריבוי הילדים במעון ומחסור בעובדים, עומס העבודה גרם לה לפעול כך.





עו"ד תמי הולמן
עו"ד תמי הולמן