כולנו זוכרים את היום הזה כשהיינו ילדים וחיפשנו דרכים מקוריות לעבוד על אנשים בטלפון או סתם בבית, אבל מסתבר שגם כשאנחנו מתבגרים המסורת של "יום הכזבים הבינלאומי" ממשיכה. היום (שני) השתמשו חברות ישראליות ובינלאומיות במסורת של היום כדי להשתטות עם לקוחותיהם, ופרסמו שלל בדותות יצירתיות ברשתות החברתיות. 



לאלו מכם שלא יודעים, מעט היסטוריה על היום המוזר הזה: מסתבר שהאחד באפריל הוא מנהג עתיק מאד, שמקורו מלפני מאות שנים. אמנם לא ידוע בדיוק מהו המקור הוודאי של המנהג, אך ישנה הנחה כי הוא מגיע מצרפת של המאה ה-16, שנת 1564 - אז, תקופת שלטונו של שארל התשיעי, החליט המלך הצרפתי במפתיע לשנות את יום ציון השנה האזרחית מה-1 באפריל ל-1 בינואר.



המלך הוציא צו מלכותי ובו הוכרז על השינוי אך הצרפתים נשארו מבולבלים, והתקשו להתרגל לשינוי ביום החגיגות של השנה החדשה. כתוצאה מהבלבול הזה, החל האחד באפריל להיתפס כיום של "מתיחות". במאה ה-18 הפך מנהג האחד באפריל למועד שמצוין באופן נרחב ורשמי באירופה.



למרות שמדובר במנהג עתיק כאמור, עדיין אנשים רבים ברחבי העולם נבהלו ממתיחות שונות שנעשו במשך השנים. בין מתיחות האחד באפריל המוצלחות ביותר נמצאות הודעת הטלוויזיה ההולנדית בשנת 1950 על התמוטטות מגדל פיזה באיטליה - ידיעה שעוררה בהלה גדולה מאד. עוד מתיחה מוצלחת התרחשה כאשר הודיעו ב-1979 ברדיו "קול ישראל" על החלפת ההמנון משיר "התקווה" לשיר "הללויה" בביצוע גלי עטרי. 



בנוסף, בשנת 2004 הודיע בשידור מגיש התחזית בערוץ 2, דני רופ, על מטר חתיכות זהב הנופלות מהשמיים. למרות שהדבר נשמע מופרך למדי רבים יצאו מבתיהם לחזות במטר. כמו כן, לפני כחמש שנים הודיעה גוגל כי היא פיתחה "גוגל נוז" שבעזרתו ניתן להריח ריחות דרך הרמקולים שבמחשב או בנייד ואף לשלוח לחברים ריחות. 



גם היום חברות בינלאומיות וישראליות לא פסחו על המנהג ופרסמו שלל מתיחות ובדותות ברשתות החברתיות. חברת YOLO למשל פרסמה בפייסבוק כי היא מוציאה אודם בטעמי המעדן, "למראה מושלם במשך כל היום. להשיג ברשתות הפארם ברחבי הארץ", נכתב בהודעה. חברת גוגל שנוהגת לפרסם באחד באפריל מידי שנה גימיקים שונים החזירה השנה את משחק "סנייק" מהמתים ואפשרה לגולשים לשחק את המשחק על אפליקציית המפות שלה. 



חברת סיבוס פרסמה כי היא פיתחה אפליקציה ש"תזהה מה אתם רוצים לאכול לפי קרקורי הקיבה שלכם. תגידו ביי ביי להתלבטות מה לאכול היום בצהריים". גם רשת הולמס פלייס פרסמה בפייסבוק כי היא פותחת שיעורי סלפי בחדרי הכושר שלה. וחברת סודה סטרים פרסמה כי מעתה היא תשתמש בגזים של אנשים למען הכנת סודה: "תייגו חבר פגז שמייצר הרבה גז ואנחנו אולי נדאג לו לאחד כזה". וגט כתבו כי ביום הבחירות לא יהיה צורך להגיע לקלפי - אלא ניתן יהיה להצביע בקלפיות שיוצבו בתוך מוניות.