אתמול  פורסם כי יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי ימליץ למנות את שופט בית המשפט העליון לשעבר, הפרופסור יורם דנציגר למחליפו של אפי נוה בוועדה לבחירת שופטים. עו"ד אילן בומבך, לשעבר יו"ר ועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, התארח בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM והתייחס להמלצה למנות את דנצינגר במקום נוה שהתפטר מתפקידו בעקבות החשדות נגדו בפרשת "מין תמורת מינוי" שהסעירה את מערכת המשפט. בהמשך עלה לשידור עורך הדין אבי חימי והגיב לדבריו.



אשמח שתתייחס לדברי ההלצה ב"חדשות 12", לפיהם אם יריב לוין ימונה להיות שר המשפטים - בנימין נתניהו יקבל עוד שנת מאסר.


"זו הלצה לא מוצלחת. שר משפטים הוא שר משפטים ואין קשר לראש הממשלה בעניין הזה. צריך לדון בדברים לגופו של עניין".



אז למה לא למנות את השופט בדימוס יורם דנציגר?


"כמו שאמרת, הוא שופט בדימוס ולא עורך דין. אני מכיר את יורם שנים רבות, הוא אדם נפלא ומשפטן מעולה אך נציגים של הלשכה בוועדה למינוי שופטים חייבים להיות עורכי דין פעילים, הם צריכים לשקף את הצרכים של קהילת עורכי הדין ולא יכולים להיות שופטים בדימוס. זה יהיה תקדים מאוד מסוכן".



 


הוא מתכוון לחזור להיות עורך דין פעיל? מה האינטרס של אבי חימי להוביל מהלך כזה?
"אני לא יודע. הוא מתנהל באופן הזוי. אני מתקשה להבין הרבה מאוד דברים שהוא עושה. אנחנו חודש וחצי לפני בחירת יו"ר חדש ללשכת עורכי הדין. מה אתה רץ?"

אולי הוא כורת כאן ברית שנסתרת מהעין?
"הכל יכול להיות. מה שאבי חימי מנסה לעשות בוודאי לא נובע משיקולים טהורים. אני מקווה שדנציגר לא ייתן לזה יד. זה תקדים מסוכן שמשקף חוסר אמון בעורכי הדין".

מי יכולים להיות בעלי האינטרסים שבחשו בנושא?

"לא חקרתי את הנושא. אני בטוח שיהיה אצלך תחקיר בנושא הזה".

אני לא. אני יוצאת אחרי הבחירות לחופש של שבוע. אני לא אעשה שום תחקיר בנושא הזה. או שזה צעד תמים או שיש כאן אינטרסים סמויים מהעין.
"יכול להיות שיש כאן קריצה לאנשים מסוימים".

למי?
"אני לא יודע. אני נוהג לדבר על דברים שאני יודע ולא על השערות. אני מכיר את דנציגר כאדם ראוי ולא נראה לי שהוא נכנס למטמנה הפוליטית הזו. מה שחשוב הוא שיבחרו את הנציג שרואה את טובת עורכי הדין לנגד עיניו".

יש עוד אנשים שחולקים איתך את אותה הגישה?

"יש עוד רבים בגישה זו".

מה מצבו המשפטי של אפי נוה?

"אלו דברים שאני יודע בערך כמוך".

בשלב זה הצטרף לשיחה עורך הדין אבי חימי.

בומבך אומר כאן שהמהלך הזה לא הגיוני. למה חודשיים לפני הבחירות אתה עושה סוג של מחטף כזה?
"עורך דין בומבך כנראה טועה ושוגה. פרופסור דנציגר משמש כעת כעורך דין. הוא היה  עורך דין במשך 28 שנים. הוא הגיע לכס השיפוט בבית המשפט העליון כעורך דין פרטי מוערך. לומר על השופט דנציגר שהוא לא עורך דין"?

הוא אמר שהוא עוסק בבוררויות.
"יש אלפי עורכי דין שעוסקים בבוררות. בית המשפט העליון קבע לפני חמישה ימים שהבחירות יתקיימו לפני הבחירות ללשכת עורכי הדין. אנחנו שומרי חוק ומקיימים את הדברים".

עורך הדין בומבך, מה דעתך על דבריו של אבי חימי?
"אני שומע את דבריו של ידידי. בית המשפט העליון אכן אפשר את מה שהיה נראה כמחטף. זה צעד שהיה קצת קשה לי להבין אותו ואני חולק על זה. אני חושב שחודשיים לפני הבחירות לא היה צריך לאשר. זה שבית המשפט מאפשר את זה לא אומר שהלשכה חייבת לעמוד בזה. אין לנו שר משפטים או נציגים או חברי כנסת".