יחיה בתוך ילדים אחרים: ליעד הרוש, הילד בן ה-6 שטבע בסוף השבוע בחוף הים בנהריה, נפטר במהלך הלילה (בין שבת לראשון) במרכז הרפואי לגליל, אליו פונה כשהוא במצב אנוש ותוך פעולות החייאה. ליעד היה הילד הראשון שנולד מתוך שלישיית אחים, והוא בן לאריאל ועליזה הרוש, שהודיעו כי יתרמו את איבריו על מנת שיושתלו בגופם של ילדים אחרים.



"לי ולאשתי יש כרטיס אדי", אמר האב, "והצלת חיים זה הדבר הכי חשוב שראינו מול עינינו. לכן ביקשנו לתרום מה שאפשר על מנת להציל חיים". על פי הודעת בית החולים, הרקמות והקרניות של ליעד יושתלו בילדים הממתינים לתרומה להצלת חיים. 


בראיון לכאן חדשות, אמר האב אריאל כי "ליעד היה ילד שמח, אוהב מוזיקה, אוהב לרקוד, כל היום קופץ ושמח. ילד כמו כל הילדים. הוא היה גם על הרצף האוטיסטי".

לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן למעבר לאתר המותאם 
 
מה זכור לך ממה שקרה אתמול?
"שיחקתי עם שני האחים והוא נעלם לי. חיפשתי אותו, ראיתי את האנשים והבנתי".
 
לדבריו, "החלטנו לתרום את האיברים שלו, כדי שליעד יחיה בתוך ילדים אחרים. אני לא יודע להגיד אם זה מנחם אותנו, אבל יש נחמה בזה שהילד המקסים הזה, המדהים הזה, יחיה בתוך ילדים אחרים".
 
איך אתם מעכלים ומתמודדים?
"צריכים להיות חזקים למען שני הילדים האחרים שלנו, לתמוך אחד בשני ולעזור". 
 
"אנחנו אנשים מאמינים אבל לא עוסקים בשאלות של למה זה קרה", הוסיף. "אנחנו מאמינים שליעד ירד לעולם לשם שליחות והשליחות שלו הסתיימה. אולי הוא שליח של בורא עולם להציל את הילדים האלה, שיקבלו את תרומת האיברים שלו".

אירוע הטביעה. צילום: דוברות מד"א


בהודעה על מותו של הילד, מסר ד"ר יואב הופמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, כי הוא הובא במצב אנוש, תוך החייאה ממושכת, הוכנס בתחילה לחדר ההלם ולאחר מכן הועבר לטיפול נמרץ ילדים. כעבור מספר שעות, בשעת לילה מאוחרת, נקבע מותו. מן המרכז הרפואי לגליל נמסר כי הוא "משתתף בצערה הכבד של המשפחה ומחבק אותה ברגעיה הקשים".

מבדיקה ראשונית של המשטרה, עולה כי הילד היה בהשגחת אביו בפארק השעשועים יחד עם שני אחיו. החקירה מתמקדת בנסיבות הגעתו וטביעתו בחוף הים הסמוך לפארק.