שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, הודיעה הערב (ראשון) כי שלוש האימהות של הנערים שנחטפו לפני חמש שנים בגוש עציון, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל ידליקו משואה יחדיו בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. מדובר באימהות של נפתלי, אייל וגיל-עד שנחטפו ונרצחו לפני חמש שנים על ידי מחבלים של החמאס.


ממשרד התרבות נמסר כי השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, לפיה שלוש האימהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים. רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האמהות, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל  והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו". 

עוד הוסיפה: "רוחן האיתנה של  שלוש האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האמהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות  הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".
 
בשיחה של השרה עם איריס יפרח, בו בישרה לה על ההחלטה, מתרגשת יפרח ומודה לשרה על ההחלטה באופן אישי. "אני בוכה אני לא מאמינה, איזה זכות. תדעי לך שזה מחזק אותי באופן אישי, זו הרגשה של להיות בשליחות עצומה, ואני מקווה שנזכה להמשיך את הדרך של העם הנפלא הזה ושל הבנים הנפלאים האלה".


 

כזכור, שלושת הנערים נחטפו על ידי מחבלי חמאס בעת שתפסו טרמפים בחזרה לביתם ביהודה ושומרון. האירוע הקשה הותיר שלוש משפחות שכולות וזעזע את הציבור הישראלי.