ישראלים בארץ ובעולם חוגגים הערב (שישי) את ליל הסדר ביחד עם בני המשפחה והחברים. לצד עומסי התנועה הצפויים בשעות האלה, וכן בשעות הלילה עם סיום הארוחה, אנשי כוחות הביטחון מוכנים לכל תרחיש שעלול לקרות בחג. במסגרת ההערכות של המשטרה לימים הקרובים, ייחסמו מספר צירים מרכזיים בירושלים ובאזור במהלך סוף השבוע ובשבוע הבא. כמו כן, במשטרה יתגברו את הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי במהלך "ברכת הכוהנים" ו"שבת האור". 



במסגרת האירועים אשר יתקיימו בבירה בימי חול המועד, ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 08:00 ועד 20:00 דרך חברון, ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה, רחוב אגרון, לכיוון ממילא וחטיבת ירושלים בשני הכיוונים. מלבד זאת, העיר העתיקה תיסגר לכניסת כלי רכב פרטיים, למעט תושבי האזור החל מהשעה 05:30. כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז בלבד. בנוסף, חסימות יירשמו גם בכביש 1, מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה.
 
במשטרה מציינים כי רכבים פרטיים ניתן להחנות בחניוני 'חנה וסע' בתשלום בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה), וכי הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.
 

 
עוד אומרים במשטרה כי "הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע'  והרכבת הקלה. משטרת ישראל תנקוט במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי".

מאות שוטרים יאבטחו את מערת המכפלה

בתוך כך, במהלך חול המועד של פסח צפויים לפקוד עשרות אלפי מבקרים ומתפללים את מערת המכפלה בחברון. באירוע "חריג פסח" בימים שני ושלישי תהיה המערה פתוחה כולה לכניסת יהודים אשר יאובטחו ע"י לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל, שוטרים וכוחות צה"ל של חטמ"ר יהודה.
בכל ימות השנה פתוחה המערה לכניסת יהודים ומוסלמים, כל אוכלוסייה לחלק המיועד לה לתפילה. במסגרת ההסדרים במקום ישנם מספר מועדים בשנה בהם המערה פתוחה כולה לכניסת יהודים ומועדים מיוחדים שבהם פתוחה המערה כולה לכניסה ולתפילת מוסלמים (המועדים נקבעו בהתאם לחגים המרכזיים של הדתות). 

האירוע המרכזי, שכאמור יתקיים בימים שני ושלישי, הוא שיא ההיערכות שנמשכה מספר שבועות במהלכם בוצעו הערכות מצב, אישורי תכניות, תרגולות ואימונים לקראת בואם של המבקרים וזאת מטרה לאפשר את קיומו של האירוע ולאבטח את המתפללים והמבקרים במקום. 
מאות לוחמים ושוטרים צפויים לקחת חלק באבטחת האירוע שבשיאו צפויים לפקוד את המערה כ-25,000 אנשים, שייקחו חלק במגוון רחב של סיורים באתרים הקדושים, ביישוב היהודי, בתפילות ובסיורים במערת המכפלה. הכוחות הרבים במקום יפעלו לשמירה על הסדר הציבורי, הכוונת תנועה, מניעה וסיכול טרור ואבטחת המבקרים והמתפללים.