השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הנחה למנוע את קיומו של טורניר כדורגל, בחסות ובמימון הרשות הפלסטינית ובארגון פעיל חמאס, שתוכנן להתקיים היום (שישי) בירושלים לציון "יום האסיר הפלסטיני". השר ארדן אמר כי "לא אתן לאירוע המאדיר מחבלים בזויים ומפר את הריבונות הישראלית, להתקיים בירושלים בירתנו".

השר חתם על צו לסגירת הטורניר שהיה אמור להתקיים במגרש הכדורגל בבית צפאפא בבירה. הצו מורה שלא לקיים את הפעילות במזרח ירושלים, בהתאם לסעיף 3(א) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ״ה- 1994, אשר אוסר על הרשות הפלסטינית לפתוח או להפעיל נציגות, לקיים אסיפה או פעילות בתחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים לאסור בצו על קיום פעילות כזו.
 
 

כזכור, בעבר האריך ארדן את הצו המורה על סגירתו של בניין האוריינט האוס ומוסדות נוספים של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים ובחודשים האחרונים הוציא צווי סגירה לאירוע הנצחה במזרח ירושלים שמומן על ידי הרשות הפלסטינית, לכנס בסילוואן שקידם את נסיונות ההשתלטות הפלסטינית על מזרח ירושלים ולאירועים נוספים בחסות ובמימון פלסטיניים שתוכננו להתקיים בירושלים.
לדברי ארדן, "המחבלים הכלואים בישראל, הנם רוצחים שפלים ובזויים והאדרתם על ידי הרשות הפלסטינית וחמאס מעידה יותר מכל על כוונותיהם. הרשות הפלסטינית מנסה בתקופה האחרונה ביתר שאת, לחזק את נוכחותה במזרח העיר בדרכים מתוחכמות, כולל העברת מימון בהיקפים משמעותיים לטובת פעילויות מטעמה, וגורמי המודיעין ומשטרת ישראל פועלים כל הזמן כדי להתחקות אחר הניסיונות הללו ולעצור אותם. אני אמשיך לחזק את הריבונות והמשילות הישראלית בכל חלקי ירושלים ואמנע כל ניסיון פלסטיני לייצר דריסת רגל בעיר".