התקשורת הערבית הביעה עניין רב בדיווח הבלעדי שלשום ב"מעריב־סופהשבוע" על מקום קבורתו של המרגל הישראלי אלי כהן ועל הפעולות שנעשות כדי לאתרו.

הדיווח פורסם בעמוד הראשי של העיתון הסעודי־לונדוני "א־שארק אל־אווסט", שבו הופיעה הכותרת הראשית: "גופת כהן במערה בקרדאחה". הדיווח זכה למקומות בולטים גם בכלי תקשורת במצרים ובסודן, שבהם נכתב: "עיתון 'מעריב' חשף את מקום קבורתו של המרגל הישראלי אלי כהן".
 
כלי התקשורת הערביים תרגמו במלואה את הידיעה שפורסמה ב"מעריב", חלקם הוסיפו גם את פנייתה של אלמנתו של כהן, נדיה, שקראה לנשיא סוריה בשאר אסד לגלות רחמים ולהשיב את גופת בעלה לישראל. הדיווח פורסם בגם בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק".

דיווח באתר מסראווי המצרי. צילום מסך


שלשום דווח ב"מעריב", מפי מקור ערבי, כי “גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן קבורה בתוך מערה בהר סמוך לקרדאחה, במחוז לטקייה". על פי המקור, ששוחח עם בכיר סורי, המוסד הישראלי ביצע פעולת הסחה בשנת 1977, כאשר ניהל מבצע על גבול סוריה־ירדן, ולוחמיו חפרו באותה שעה בדמשק, במקום שבו הייתה אמורה להיות קבורה גופתו של כהן, שהוצא להורג בתלייה בשנת 1965. לאחר שנודע לנשיא דאז חאפז אסד על הפעולה, הוא הורה להעביר את הגופה למקום מסתור אחר.