העימות נמשך: עובדי מערך הכבאות הופתעו הבוקר (ראשון) לקבל הנחיה האוסרת עליהם לגדל זקנים בתקופת העומר. ההנחיה, שהגיעה מנציב כבאות והצלה דדי שימחי, הועברה באמצעות מפקדי המחוזות אל כלל עובדי המערך, ובמסגרתה נכתב כי "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל". ואולם, גורמים בנציבות הכבאות טוענים כי אין הנחיה כזו ומדובר בספין בלבד של הוועד.


העובדים מציניים כי במערך הכבאות ישנם בסך הכל 3,200 כבאים, ובהם מאות חרדים, דתיים או שומרי מסורת, וטוענים כי הנחיה זו פוגעת באמונתם ובמנהגי החג השגורים, ובהם גידול זקן בתקופת העומר. לדבריהם,  ההנחיה נוגעת גם לכבאים באבל או לכבאים בני דתות אחרות המשרתים במערך.
עוד הדגישו עובדי המערך כי ניסיונו של שימחי בעבר להורות על איסור גידול זקנים הביאה להתפטרותו של רב הרשות, מנחם פרל. לדבריהם, בעבר הבטיח שימחי למי שכיהן כרב הראשי לישראל, הרב מאיר לאו, כי ימצא פתרון הלכתי לאיסור המבצעי לגדל זקן, אך טרם נמצא כזה.

העובדים מסרו כי "תמוה כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף או במשטרה ולפי שימחי לא טובות לכבאים. זאת מעבר לעובדה שבימי חול ושגרה הן כן משמשות בעלי זקנים שחודרים איתן לשרפות. מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים. מכאן שיש כאן ניסיון נואל של שימחי להדיר אוכלוסיות שלמות משירות בכבאות, תוך הטעיה מפורשת של הציבור. כל זאת בכדי להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידי שימחי".

מנציבות כבאות והצלה נמסר כי "שוב מדובר בניסיון של ועד העובדים לייצר פייק ניוז. לא מדובר בהנחיה חדשה, אלא במיחזור של סיפור ישן. בטיחות חיי לוחמי האש היתה ותמיד תהיה השיקול המרכזי בהנחיות הכבאות".

התקן העולמי והגדרות היצרן מגדירות באופן ברור כי חל איסור מוחלט על חובש מסיכת אוויר להיות בעל זקן. ידוע כי לוחמי אש מבצעיים אינם יכולים לגדל זקן מאחר ומסיכת האוויר אותה הם חובשים לא יכולה להיסגר הרמטית ומסכנת את חייהם בזמן שריפה. לא נמצאו בעולם מסיכות אויר לבעלי זקנים, חרף המאמצים שנעשו לאתר מסיכות אלו".
 
"בחודשים האחרונים מתבצעת עבודת מטה במטרה למצוא פתרונות יצירתיים, לרבות גילוח הזקן באזור הידוק המסיכה ועוד וזאת,כחלק מהרצון לסייע לעובדים הדתיים במערך".