רינת עופר (56), תושבת אשקלון, ספרית כלבים במקצועה, שיתפה שלושה ימים לאחר הבחירות פוסט ובו קריאה להסיר את חסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי להעמידו לדין. אולם היא לא צפתה את התגובות הקשות שקיבלה, לרבות איומים על חייה. "אני אורזת את המזוודות בעוד חודש ומהגרת לגיאורגיה", אומרת עופר בשיחה עם "מעריב". "אנחנו הולכים לקראת דיקטטורה. מי שלא מתיישר עם השלטון - מנודה". יש לציין כי עופר תכננה להגר עוד לפני הבחירות, ואף כתבה על כך בפייסבוק.
 
עופר, אם לשתיים, בנות 33 ו־29, מוכרת בקרב מגדלי הכלבים באשקלון. עד ללידת בתה השנייה עבדה כשוטרת. "הצבעתי לכחול לבן כי רציתי שינוי", היא מספרת. "בסך הכל שיתפתי את העצומה להסרת החסינות של ביבי, ואז התחיל מסע השיימינג והאיומים נגדי. את המסע הוביל העורך הראשי של 'אשקלונט', יוסי פרטוק. באחת התגובות הוא כתב למישהי שהגנה עלי כי 'יש להשתיק אותה ולא חשובה הדרך'. הרגשתי, ואני מרגישה עד עכשיו, מאוימת. מה פתאום אתר אינטרנט מפרסם את השם והתמונה שלי, גם בפייסבוק, בלי רשותי? אני אדם פרטי שיש לו דעות פרטיות. הגשתי תלונה במשטרה, ומאז אותו פוסט אני לא יוצאת מהבית".
 
חשבון הפייסבוק שלה הפך במה להתנגחויות, ופרטוק אמר לה: "את וחברייך לדרך, ששונאת את ישראל ותושביה, לא ראויים בכלל להיקרא יהודים. תארזו לבד וטוסו מכאן, אתם חסרי בושה וקומוניסטים שלא מקבלים את דעת הרוב. לא יעזור לך כלום, והדרך לגיהינום רצופה במכשולים רבים". לאחר מכן כינה אותה "סמרטוטה". עופר כתבה בתגובה: "בינתיים מי שניקה אתכם רצפות 70 שנים אלה אנחנו. כי לזה נולדתם. הסיבה היחידה שעליתם לשלטון היא שאתם משריצים ילדים כמו עכברים. שהמדינה תממן. ילדים שגדלים להיות ערסים ופרחות כי אין מי שיחנך. חונכתם (ולכן אתם גם מצביעים כך) לגנוב, להתעלק ולחיות על חשבון אחרים". את התגובה הזאת בחר פרטוק לפרסם באתר שלו, לאחר שכתב לה "עשית לי את היום".

בנימין נתניהו. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו. צילום:יונתן זינדל, פלאש 90

 

עופר סיפרה כי בעקבות השיימינג והאיומים עליה החליטה לעזוב את הארץ. "כל החברים שלי הם מזרחים, ומה שכתבתי היה בגלל שהוא הרגיז אותי", היא מתנצלת כעת. "לא העליתי בדעתי שהוא יפרסם דיאלוג שהיה ביני לבינו בצורה כזו". והיא מוסיפה: "אין לי מה לחפש כאן. אי אפשר עם השנאה הזאת בין אשכנזים לספרדים, ימנים לשמאלנים, יהודים לערבים. לאחר פרסום תמונתי, אני חוששת שילד מוסת בן 17 ישליך אבן על ראשי ויהרוג אותי. יש לי שמונה כלבים בבית, ואני חוששת גם ששוב ירעילו אותם".
 

פרטוק אינו מבין מה הבעיה. "בסך הכל העתקתי את מה שהיא פרסמה ופרסמתי את זה אצלי באתר", הגיב בשיחה עם "מעריב". "אכן, אתר האינטרנט פופולרי באזור, וכולם נחשפים אליו. לא התכוונתי להפריע לה. גם לא איימתי עליה".