למעלה מאלף תושבים ובעלי עסקים הפגינו הערב (שלישי) בשדרות ירושלים ביפו, במחאה על הכוונה לסגור את השדרה למשך כשלוש שנים גם לתנועת כלי רכב פרטיים וציבוריים בשל עבודות הרכבת הקלה. 



על פי התכנית החדשה, גם לאחר תום העבודות של הרכבת הקלה, שדרות ירושלים ימשיכו להיות סגורים לתנועת כלי רכב ויהפכו על פי התוכנית למדרחוב, כאשר במרכזם תעבור הרכבת הקלה, בדומה לרחוב יפו בירושלים. 

התושבים ובעלי העסקים טוענים כי העברת התחבורה הציבורית לדרך שלבים למערב ולרחוב יפת ממזרח, ובנוסף לרחובות קטנים ביפו, יגרום לקשיים רבים בניידות של אנשים מבוגרים בעיקר, ושל אימהות עם עגלות תינוקות, ובעלי מוגבלויות. עוד הם טוענים, כי סגירת שדרות ירושלים גם תגרום לקשיים רבים לבעלי עסקים שיתקשו לשרוד. 

ההפגנה ביפו. צילום: אור לוי


"אין לנו דבר נגד הרכבת הקלה, אנחנו בעד, אבל הבטיחו לנו בהתחלה שיאפשרו תנועה לתחבורה ציבורית. מה אנשים יעשו?", אמר אחד מיוזמי המחאה, דודו לוי, תושב יפו ג'. לדבריו, אסור לסגור את כל השדרה כיוון שהתכנית להפוך אותה לאחר תום העבודות, בעוד כשלוש שנים למדרחוב, תגרום לקשיים רבים. לויהודיע כי המאבק הציבורי של התושבים ובעלי העסקים יימשך. 
"בעיריית תל אביב אמרו לנו בהתחלה שהשדרה תיסגר רק לכלי רכב פרטיים אבל שינו את התכנית עכשיו. אנחנו מאד מאד חוששים ולא נשלים עם התכנית החדשה", הוסיף לוי. על פי התוכנית שדרות ירושלים ייסגרו ב-10 ביוני לשלוש שנים.