המלחמה הפנימית נמשכת: ועד עובדי רכבת ישראל ממשיך לתקוף את ההנהלה לאחר חילוקי הדעות הקשים שהובילו להשבתות נרחבות ברכבת ישראל, ביניהן ימי מחלה מאורגנים של נהגי קטר, תקלות מרובות ועיכובים שהשפיעו לרעה על משתמשי הדרך. היום (רביעי) ועד עובדי רכבת ישראל בראשות גילה אדרעי הגיש תביעת דיבה כנגד ההנהלה על כך שניסו לנהל קמפיין שמטרתו, לטענתם, להציג מצג שווא בו קיים משבר אקוטי בתוך הארגון.

כזכור, לאור העובדה ששמונה פקדים, מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי, הודיעו על מחלה ועל כך שלא יגיעו לעבודה, הודיעה הנהלת רכבת ישראל ביום שישי ה-12.4.19 כי היא משביתה את תנועת הרכבות ברחבי הארץ באופן מוחלט. לאחר פחות משעה הודיעו הנהלת הרכבת וועד העובדים כי התנועה חוזרת לסדרה ונמצאו מחליפים לעובדים החולים.
 
בהודעה שפרסמה הנהלת הרכבת באותו היום נכתב כי "בשעות האחרונות, בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו 8 פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה. נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם. מדובר על קרוב למחצית ממצבת הפקדים שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו זה עתה משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות. שאר 9 הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת".

מהנהלת רכבת ישראל הגיבו כך לתביעת הדיבה: "מדובר בתביעת סרק לצרכים תקשורתיים, ותכליתה לשרת את מאבקה של הגב' אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום, של השופט סטרשנוב. צר לנו כי בשבוע בו מחודש המו"מ בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות, לרבות עצירת רכבות פראית ואלימה תוך שימוש ברשת החירום, בידי סגן יו"ר הועד, ליאב אליהו, החתום על התביעה".
עוד נמסר מההנהלה כי: "ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעו לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת, לאחר התחלות בלתי חוקית של עובדים. אנו קוראים לגילה אדרעי וסגניה להמשיך ולשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה, ולהגיע לשולחן המו"מ בתום לב."