שבועיים לפני שתחרות הזמר של האירוויזיון תתקיים בתל אביב הציגו מפקד מחוז ת"א ניצב דוד ביתן, מפקד מרחב ירקון תנ"צ דני לוי ומפקד מרחב דן נצ"מ שלומי בורה למ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן את תוכנית השיטור, האבטחה ופתרון הבעיות לקראת מה שמכונה "שבוע האירוויזיון" שיחל ב-12 במאי ויסתיים ב-18 במאי.



במהלך השבוע הזה מבקש מפקד המחוז תגבור משמעותי של שוטרים במחוז ת"א, כשהמספר המוערך נאמד ב-8,000 עד 9,000 שוטרים שאמורים לתת את המענה הראוי, הן לאבטחת הסדר ושלום הציבור במהלך כל השבוע לכלל האירועים הקבועים בתל אביב, וכן למגוון האירועים השוטפים שהעיר תייצר.



על פי התוכנית, במסגרת אותו שבוע יתקיימו במתחם האקספו - מרכז הירידים בגני התערוכה, חזרת לתחרות מידי יום. חלק מהחזרות יהיו סגורות לקהל, חלקן פתוחות וחלקן אף מצולמות. בימים שלישי וחמישי יתקיימו שלבי חצי הגמר של התחרות ובמוצ"ש ייערך הגמר.



המשטרה נערכת לפרוס כוחות רבים באירוע היורווילג' - כפר האמנים שיוקם בגן צ'ארלס קלור שעל הטיילת. עיריית ת"א תעמיד לטובת הקהל הרחב אמנים מהשורה הראשונה וכן תקיים את פסטיבל האוכל. על פי הערכת המארגנים, מדי יום יגיעו למקום כ-20 אלף איש.



במשטרה נערכים גם למתן מענה למועדון המעריצים של האירוויזיון שייפתח בהאנגר 11 תחת הלוגו"יורו קלאב". על פי התכנון, משלחות המשתתפות באירוויזיון יגיעו למקום וייפגשו עם קהל המעריצים, מה שיצריך כמובן את מעורבותה של המשטרה לכל תרחיש אפשרי.



באותו שבוע תקיים תל אביב את הלילה הלבן בנמל העיר, אליו צפויים להגיע כ-3,000 מבקרים. אירוע נוסף שיפתח את שבוע האירוויזון מכונה "השטיח הכתום" שייערך בתיאטרון "הבימה" ויהיה הטקס המרכזי לקבלת הפנים ל-41 המשלחות שישתתפו בתחרות.



בתוכנית האבטחה והשיטור הכוללת מציינים מפקדי המרחבים ומפקד מחוז את הערכתם לפיה יבקרו באותו שבוע כ-10,000 תיירים בתל אביב בנוסף לאלפים רבים של ישראלים ששלל האירועים האלה יהוו עבורם אטרקציה לבילוי ופנאי. לכל אלה צריך להוסיף את ההמונים הפוקדים את חופי הים, הטיילת, נמל תל אביב ושדרות העיר. במשטרה מציינים כי קיימת היערכות לכל תרחיש אפשרי שעלול להתרחש, כגון אירועי פח"ע, הפגנות BDS ופקקי ענק בכניסה והיציאה מהעיר.