ארקדי נמירובסקי (86), ניצול שואה, הולך לישון כל לילה בתחושת סיפוק ובידיעה שהודות לו ולחבריו, ניצולי שואה נוספים שנאלצים לחיות בתנאי עוני לפחות לא הולכים לישון רעבים. נמירובסקי משמש מנהל חלוקה ברחובות באחד מאזורי החלוקה של "לחיות בכבוד", עמותה שמחלקת מנות מזון מדי יום לכ־1,200 ניצולי שואה ברחבי הארץ מדי יום.

מדובר בלא פחות מאשר עבודת קודש. על פי הנתונים הקשים, כרבע מתוך כ־200 אלף ניצולי השואה בישראל כיום חיים בתנאי עוני. הניצולים, מעבר לצורך בארוחה החמה, מגיעים לחלוקת המזון באחד מ־17 מוקדי החלוקה של העמותה בין היתר גם כדי להפיג את הבדידות. לשבת עם המתנדבים ולשוחח עמם.

חלק מהם אף החלו להתנדב בעצמם כמו נמירובסקי, שהפך ממי שמקבל לכזה שנותן. תחושה זו מפיחה בו חיים בכל יום מחדש. נמירובסקי שרד את הזוועות באזור קישינב שבמולדובה, שם לחם בצבא הווטרנים. בארץ הוא עסק בהוראת היסטוריה וכיום מתגורר ברחובות. "אני גאה ומוקיר את הפעילות הברוכה הזאת של ארגון 'לחיות בכבוד' שבזכותם אותם ניצולי שואה חיים בכבוד בארצנו ולא סובלים מרעב כמו שהיו רעבים בזמן השואה", סיפר השבוע. נמירובסקי משקיע את כל זמנו ומרצו למען קשישים ניצולי שואה בדיור מוגן ברחובות, שם הוא מנהל בהתנדבות את בית התבשיל של העמותה, שמחלק בכל יום אוכל חם לאותם ניצולי שואה.

מנכ"ל העמותה ארז קרלשטיין מדגיש: "הסיפור האמיתי של ניצולי השואה הוא סיפור יומיומי של קושי. אנשים שנאבקו כדי לחיות, נאלצים לעת זקנה ללכת לישון כשהם לא יודעים מאיפה תגיע הארוחה הבאה או לעשות חושבים לפני שהם קונים תרופות. המטרה שלנו היא לא לחכות ליום מיוחד כמו יום השואה, אלא לעמוד לרשותם בכל יום ולתת להם את הביטחון שמחר יש להם מה לאכול".