שר התחבורה ישראל כץ נשא הערב (רביעי) דברים בטקס יום השואה במכון משואה בתל יצחק. "לזכור ולא לשכוח. כך ציוו לנו במותם ששת מיליון אחינו היהודים שנספו בשואה, במסע ההשמדה המתוכנן והמוקפד של הגרמנים הנאצים ועוזריהם. ביום הזה, אנו מתייחדים עם זכרם של בני עמנו, ומקדשים את מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים החשוכים ההם. המשטר הנאצי נקט בכל האמצעים האפשריים על מנת לפרק את מסגרות החיים היהודיות, ולחסל את התרבות והרוח היהודית", פתח השר.


 


"את כל הדברים הללו אין לנו רשות לשכוח, אין לנו הסמכות לסלוח, ואנו מחויבים להמשיך להעיד ולתעד, גם כדי להזהיר את עצמנו ולהזהיר את העולם מפני הזוועות ההן, שלא ישובו עוד", אמר עוד, "גם בימים אלה אנו רואים ברחבי העולם תופעות חמורות של אנטישמיות ששוב מרימה את ראשה המכוער , תוך הסתה, תקיפה וגם רצח יהודים בשל היותם יהודים .פעמים רבות האנטישמיות מוסווית בהתקפות כביכול מדיניות , נגד מדינת ישראל והציונות . אנו מצווים לעמוד בכל תוקף מול מעשים חמורים אלה ומי שנותן להם גיבוי".


 


עוד הוסיף כי "מדינת ישראל נמצאת במאבק מיום הקמתה ועד היום. כמדינה מוקפת אויבים אנו מתמודדים כל העת עם ניסיונות פגיעה בנו מצד אויבנו – ובזכות צור ישראל וצבא ההגנה לישראל, יכול נוכל לכולם. קיומה של מדינת ישראל וקיום דור העתיד שלנו, הם ההוכחה לנחישות של אלו מבני עמנו ששרדו בדרך לא דרך את השואה. ועליה אנו נשמור מכל משמר ונגן עליה , כי היא הערובה לכך ששואה נוספת לא תתרחש. כאשר מוניתי לראשונה לשר אמר אבי: 'היום ניצחתי את הנאצים. הבן שלי התמנה לשר בממשלת ישראל, במדינת ישראל, מדינתו של העם היהודי'. כאשר מוניתי לשר חוץ, המייצג את ישראל מול מדינות העולם, הייתה אימי מאושרת וראתה בזה סגירת מעגל".



לסיום אמר השר כ"ץ ש"בכל פעילותי הציבורית אשא את מורשת דור השואה והתקומה, ואת מחויבותי הבלתי מתפשרת לפיתוחה, חיזוקה והגנתה של מדינת ישראל. כשאני פועל בתפקידי הנוכחי כשר תחבורה בכל מדינת ישראל להקים כבישים, נמלים, שדות תעופה ומסילות רכבת, אני יודע שזה הניצחון האמיתי שלנו על מה שהנאצים ניסו לעשות. כל מסילת רכבת כאן היא התשובה לאותן מסילות רכבת שהובילו יהודים חסרי אונים וחסרי ישע, תוך הפעלת מכונת מלחמה אדירה, אל מותם. בערב הקשה והמיוחד הזה חיים בלבנו שישה מיליון בני עמנו שנטבחו. אנו עיניהם הזוכרות, אנו קולם הזועק, אנו מצווים לזכור ולא לשכוח!".