בעוד מדינת ישראל מציינת את יום הזיכרון לשואה והגבורה, חילצו הבוקר (חמישי) כבאים מתחנת הכיבוי של גבעתיים את יהודית שינדלר, ניצולת שואה בת 87, ואת המטפלת שלה מדירה בעיר, לאחר שפרצה בה שריפה. השתיים נפגעו באורח קל משאיפת עשן. ניצולת השואה, שנולדה בהונגריה וניצלה פעם נוספת ממוות לאחר ששרדה את השואה, הודתה לצוות הכבאים בהתרגשות ואמרה "אתם מלאכים, לא כמו הצוררים של אז".



יהודית שינדלר משוחחת עם הכבאים. קרדיט: דוברות מחוז דן

שינדלר המשיכה: "אני יהודיה גאה, מכבי האש נפלאים, אין לי מילים. אני מרגישה צעירה יותר ב-20 שנה. כנראה שאני צריכה לחיות, אני בגיל 12 וחצי נשארתי לבד בבודפשט בלי הורים, בלי אף אחד, הצלתי את עצמי. אני לא גיבורה, אני רק בן אדם ואני מאושרת".


על פי ההערכות, קצר חשמלי במקרר הוביל לשריפה שפרצה בדירה ברחוב המגדל בעיר. צוות הכיבוי של תחנת גבעתיים, תחת פיקודו של קצין המשמרת אולג רוזניצקי, הגיעו למקום תוך זמן קצר וחדרו לתוך הדירה כדי לחלץ את הלכודות. הצוות השיג שליטה על השריפה במהירות וחילץ את השתיים בסיוע סולם גבהים. 

קצר חשמלי במקרר הוביל לשריפה. צילום: כבאות והצלה מחוז דן
קצר חשמלי במקרר הוביל לשריפה. צילום: כבאות והצלה מחוז דן


בתיאום עם מפקד תחנת רמת גן גבעתיים הוחלט להזמין את ניצולת השואה כאורחת של כבוד לטקס יום השואה שייערך בשעה 10:00 בתחנה ברמת גן. דובר תחנת רמת גן אמר כי "אין יותר מרגש מלהציל חיים של אדם בכלל וניצולת שואה בפרט ביום הזה, בסיטואציה כזו. אנו רואים כבוד וזכות להזמינה להשתתף איתנו בטקס".