פרובוקציה נוספת: העוברים ושבים בכיכר הבימה היום (חמישי) נתקלו במראה לא שגרתי, כאשר האמן אריאל ברונז, שבעבר תחב את דגל ישראל לישבנו, החליט לכבול עצמאו בשלשלאות לפסל ה"התרוממות" של מנשה קדישמן. זאת, במכוון ביום השואה, בניסיון להביע מחאה על מצבם של הקשישים הניצולים שמתקשים לסגור את החודש.




בפוסט שהעלה לפייסבוק, טען ברונז כי "יום השואה הוא עבודת אלילים המעניקה לנו את הזכות להמשיך ולהקריב את קשישינו וילדינו על מזבח הלאום. לכלוא עם שלם ע״י עם שנשלח כצאן לטבח, התרומם והפך לאומה משתלחת, משחיתה ושוחטת".

"אני נועל עצמי למטבעות אלה בקריאה לחדול מהעמדת הפנים. אני קורא לבטל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ולהנהיג תחתיו את יום השכחה לשואה ולגבורה! אני קורא לא לעמוד בצפירה, לחדול להשתתף בעצרות, ולהפסיק להתאבל. אני קורא לשכוח ולא לזכור: לשכוח את הקורבנות, את אלו שנפלו בגבורה ואת אלו שהובלו אל מותם. לשכוח שאנו צאצאי הקורבנות. לשכוח את היטלר. לשכוח את הדברים המזעזעים שעשו לנו בשביל שתהיה לנו מדינה, כדי שנוכל לעשות לאחרים".

"לו רק ביטלנו, אפילו פעם אחת, את כל הטקסים והחגיגות, והעברנו את תקציב ה״זיכרון״ שלנו, לאותם קשישים מסכנים שהגיעו לכדי פת לחם, היינו רואים נכוחה שיום הזיכרון לשואה הוא שמנציח את קורבנוּתם. 50,000 ניצולים זוחלים אל מותם מתחת לקו העוני, בני ערובה הנעולים בצווארם למראית העין והפחד".

כזכור, ברונז עורר סערה בשנת 2016, כאשר במהלך ועידת התרבות של עיתון "הארץ", ולאחר נאום של שרת התרבות מירי רגב, עלה לבמה ותחב את דגל ישראל לישבנו. לאחר האקט, ולקול מחאות הקהל נגדו, הורד בכוח מן הבמה, ורגב קראה להעמידו לדין.