לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל: 56 חיילים נוספו למניין הנופלים בשנה האחרונה, והמספר הכולל של חללי מערכות ישראל עד היום עומד על 23,741. באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ציינו כי בנוסף, 40 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם הוכרו בשנה האחרונה אף הם כחללי מערכות ישראל.
 
במקביל, מסר המוסד לביטוח לאומי כי תשעה אזרחים נהרגו בפעולות איבה בשנה החולפת, קרי מיום העצמאות הקודם ועד היום. מאז הכרזת המדינה נהרגו בפעולות איבה 3,146 בני אדם. מספר זה כולל גם 120 אזרחים זרים שנהרגו בפיגועים בארץ, ו־100 ישראלים שנספו בחו"ל. פיגועי האיבה לאורך השנים הותירו 3,196 יתומים, בהם 119 יתומים משני ההורים, 819 אלמנים ואלמנות ו־897 הורים שכולים שחיים עמנו היום.
 
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, מסר כי במסגרת אחריות המוסד על הטיפול בנפגעי איבה ובמשפחות הנספים הוא עוסק כאמור גם בהנצחת זכר הנספים. אתר ההנצחה באינטרנט "לעד" מביא את סיפור חייהם ומותם של 4,159 איש שנספו בפעולות איבה מאז ימי ראשית הציונות (משנת 1860) ועד היום. באתר ניתן להדליק נר יזכור, לכתוב הקדשה אישית לנספים ולשתף ברשתות החברתיות.
 

במשרד הביטחון מעריכים כי למעלה מ־1.5 מיליון בני אדם צפויים לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ואתרי ההנצחה במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיחול ביום רביעי הקרוב. פעילות המשרד תתפרס על פני 52 בתי עלמין צבאיים ומאות חלקות קבר צבאיות - מקריית שמונה ועד אילת – וכן אלפי קברים ביישובים שונים.
 
במהלך יום הזיכרון יופעלו מאות אוטובוסים ושאטלים להר הרצל ולבתי העלמין הצבאיים ויחולקו מאות אלפי בקבוקי מים למשפחות השכולות ולציבור. בנוסף, למעלה מ־20 אלף כיסאות יפוזרו בבתי העלמין הצבאיים. 151 ניידות מד"א יוצבו בבתי העלמין, ו־135 אלף זרי פרחים יחולקו בכניסות לבתי הקברות ויונחו על קברי הנופלים.