בעקבות ההסלמה: פיקוד העורף הנחה הערב (שבת) את העיריות והישובים שבטווח של עד 40 קילומטר מרצועת עזה שלא לקיים לימודים מחר בבוקר, וזאת בשל החשש מהמשך שיגור הרקטות. בעקבות זאת לא ייתקיימו לימודים בערים אשקלון, קרית מלאכי, קרית גת, אשדוד, באר שבע, נתיבות, יבנה והיישובים הסמוכים להן, וכ-210 אלף תלמידים ו-20 אלף מורים יישארו בבתיהם. בנוסך לכך, אסר פיקוד העורף על קיום התקהלויות בשטח פתוח והגביל את ההתקהלויות במבנים סגורים לעד 300 בני אדם.



גם תנועת הרכבות מושפעת מהירי לעבר יישובי הדרום, כאשר תנועת הרכבות במקטע אשקלון באר שבע לא חודשה הערב, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים לא נפתחו. הרכבות במסלול לבאר שבע ישנו את מסלולן, ורכבות קו הנגב המערבי יסיימו את נסיעתן בתחנת אשקלון. משטרת ישראל ממשיכה בהיערכות לאור המצב הביטחוני בדרום. כוחות רבים, מאות שוטרים ולוחמים, פרוסים ברחבי הערים דרוכים לכל תרחיש ובמטרה להגביר את תחושת ביטחון הציבור. משעות הבוקר טופלו על ידי כוחות המשטרה מספר זירות, חלקן במרחב הציבורי והיתר בבתי מגורים, שם הורחקו סקרנים רבים וזירת הנפילה נבדקה וטופלה על ידי חבלני המשטרה.

 

כזכור, סבב ההסלמה האחרון החל לאחר שצלף של ארגון הג'יהאד האסלאמי פתח באש ופצע קצין וחיילת על גבול רצועת עזה. לאחר המקרה, הגיבה ישראל בתקיפות ברצועה, שנענו בירי רקטות כבד לעבר ישובי הדרום, ממנו נפצעו עד כה אישה בת 80 באורח קשה בקריית גת, גבר בן 50 באורח בינוני באשקלון, ועוד מספרם פצועים קל ונפגעי חרדה.