אחד מארבעת ההרוגים בסבב ההסלמה האחרון בדרום הוא משה פדר (60) מכפר סבא, שנהרג אתמול מפגיעת טיל נ”ט (קורנט) ברכבו בכביש 34 סמוך לשדרות. פדר הספיק לבקש סיוע מחיילים שנמצאו סמוך, אך פציעתו הייתה אנושה ולאחר ניסיונות החייאה נקבע מותו בבית החולים ברזילי. פדר היה ב־17 השנים האחרונות בן זוגה של איריס עדן, שאיבדה את בעלה הטייס, ישיש עדן, באסון המסוקים שאירע לפני 22 שנים.



עדן סיפרה הבוקר (שני) בראיון לגל"צ על הטרגדיה הכפולה שפקדה אותה. "הגבר הנפלא הזה היה אהבת חיי השנייה", אמרה איריס, "אחרי שבעלי נהרג הכרתי אותו. החיים זימנו לי מהמורות לא פשוטות ובלעדיו לא הייתי עוברת את הרגעים האלה. היה לי כתף, אוהב, נדיב. את הילד הצעיר שלי הוא ממש גידל".



"הוא נהרג אדם מאושר", הוסיפה איריס, "היינו בטיול בגואטמלה ואח"כ בצפון הארץ. הוא אהב מאוד את החיים. אמרתי לו מלא פעמים אל תיסע כשיש מתיחות כמו שאמרתי לבעלי הקודם אל תטוס, אבל הם אף לא הקשיבו. שתי האהבות הגדולות שלי עלו בלהבות השמיימה. אני אזכור אותו כל החיים שלי, אין מרפא לדבר כזה".



רכבו של משה פדר שנפגע מנ"ט. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90


עוד סיפרה: "הוא לא היה במקום יוסי. הצלחנו לעשות את ההפרדה הזו. אתה נאבק על הזדמנות כזו להיות עם בן אדם כזה. זה היה אדם מדהים, אהוב ויקר. לפעמים היה אפילו עוזר יותר מדי. ב-17 שנה אף פעם לא רבנו, ראית פעם זוג כזה. אני רק חושבת על הרכב הזה שהוא נהרג בו כמה כיף עשינו איתו". 
יש תחושה של למה אני?
"אני רק חושבת על 20 שנה שזכיתי עם בעלי הראשון ועל 17 שנה שזכיתי עם משה".


 
פרט לפדר, נהרגו אתמול מפגיעות רקטות בסבב ההסלמה משה אגדי מאשקלון, שרקטה פגעה בבניין בו ישן, זיאד אל־חמאמדה (49) מהכפר הלא מוכר סאוויאן שבאזור שגב שלום, שנהרג לפני הצהריים מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה במפעל באשקלון, וופנחם מנחם פשוזמן (21) מאשדוד, שנהרג מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לבניין מגורים בעירו.