חברת הכנסת שרן השכל ספדה היום (שני) בכנסת למשה פדר ז"ל, שנהרג אמש כתוצאה מפגיעת טיל קורנט שנורה מרצועת עזה ברכבו. "אין מספיק מילים כדי לתאר את המקום שלך בחיי ואת ההשפעה שלך עליהם", אמרה השכל. "בעיני תמיד היית מן אינדיאנה ג'ונס כזה, הרפתקן, אדם שאוהב את החיים, נטול פחד, סקרן לגלות מקומות חדשים".
 
פדר היה אביה של חברתה הטובה ביותר של השכל, והיכרותה העמוקה עמו ניכרה בדבריה. "אני זוכרת איך הקשבנו בשקיקה לסיפורים שלך, על נופים רחוקים ומרהיבים, על סוסים שדוהרים במרחבים, על מקומות שאנחנו כילדים חלמנו להגיע אליהם יום אחד", אמרה. "היום אני יכולה להודות שגם המסע שלי לאוסטרליה הושפע מהסיפורים האלה, ממך. לפני יומיים יצאת כמדי בוקר לעוד יום עבודה, איש שמח ואופטימי, אך אז, כמעשה שטן, השיגה אותך ידם של מרצחים שפלים ומתועבים, וגדעה את חייך באחת".  
  
"אני זוכרת איך היינו חבורה צעירה של נערות שלא תמיד התאימה למסגרות ולתבניות, ואתה אהבת אותנו וקיבלת כל אחת מאיתנו כפי שהיא, בלי שיפוטיות, בגובה העיניים. נתת לכל אחד ואחת מהאנשים שבהם פגשת, את התחושה שזה בסדר להיות מי שאת, מי שאתה".

לא מצליחים לראות את הסרטון? לחצו כאן וצפו בו באתר המותאם

רכבו של משה פדר ז"ל לאחר פגיעת טיל הקורנט. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90
 
"הבית שלך היה תמיד פתוח עבורנו, מעולם לא כעסת או הערת על הבלאגן שהשארנו, על הסתימות בצנרת, על הרעש שעשינו - ועבורך היה כמו סימן חיים. וכשעלתה השמש בבוקר, ומצאת אותנו רוקדות לצלילי Here Comes the Sun של הביטלס, עשית לכולנו ארוחת בוקר ולקחת כל אחת מאיתנו הביתה. הילדים שלך, עמית ונמרוד, היצירה הגדולה של חייך, תמיד היו מוקפים באהבה ובחברים טובים, כי כך רצית, כי אפשרת, ובזכות החינוך שנתת להם".
 
"אני רוצה להודות לך באופן אישי על כך שהבאת לעולם את עמית, אישה מיוחדת, חכמה, יצירתית, אוהבת אדם ואוהבת חיים. חברת נפש אמיתית, אחות של ממש. אין לך מושג עד כמה היצירה הזו שלך משמעותית בחיי. ואת נמרוד, גבר מרשים, מוכשר וטוב לב, שבדיוק כמוך אוהב את החיים, סקרן, גבר שנוצר בדמותך".
 
"פדר היקר, איש אהוב ונדיר, אתה יוצא היום למסע האחרון שלך בעולם הזה. אנחנו נישאר עם הזכרונות, עם התמונות ועם הערכים שבהם האמנת. יהי זכרך ברוך".

ריבלין בביקור אצל משפחת פשווזמן. צילום: מרק ניימן, לע"מ


ריבלין: "הטרור פוגע ללא אבחנה"

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום ביקורי תנחומים בבית משפחת פשווזמן אשר איבדה את בנה פנחס מנחם מרסיסי רקטה באשדוד, בבית משפחת אגדי, שאביה משה נהרג ביום שבת מירי הרקטות לעבר אשקלון, ובבית משפחת אלחמאמדה שאיבדה את אביה זאיד בפגיעת הרקטה במפעל באשקלון.
הנשיא נחם את בני משפחת פשווזמן יחד עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בביקורו אמר לבני המשפחה כי מותו של בנם, אב ובעל, הוא שבר קשה מנשוא. ״אנו אומרים ׳ברוך דיין האמת׳ ויודעים כי אין נחמה מול צער נורא שכזה. אנחנו אתכם בתפילה אמיתית כי תדעו רק שמחות בעתיד".
הנשיא המשיך אל העיר אשקלון שם הגיע אל משפחת אגדי, ששכלה את אב המשפחה משה. הוא ישב לצד בני המשפחה, אמו, רעייתו, אחיו ואחיותיו וילדיהם, ואמר כי תפארת המשפחה שהותיר אחריו משה היא עדות נוספת לאיש שהיה, לליבו הטוב ולאהבתו הגדולה אל העם והמדינה. ״סבתא ואמא אהובה", אמר הנשיא לאמו של משה, "אנחנו מתפללים יחד איתך שיוקל כאבך בנחת מנכדייך, נינייך וממשפחתך הנהדרת כולה".

 
 
לאחר מכן הגיע הנשיא יחד עם שר החקלאות ופיתוח הכפר של ישראל אורי אריאל לבית משפחת אלחמאמדה בשגב שלום, אשר איבדו את אב המשפחה זאיד, בפגיעת הרקטה במפעל לייצור חומרי בטון באשקלון. בבית המשפחה פגש את בני משפחתו של זאיד וילדיו שהודו לו על הגעתו. "אני עושה כל שניתן כדי להגיע אל כל אזרחי המדינה החווים שכול נורא שכזה בפעולות טרור. אנחנו יחד שבטי ישראל בטוב וברע, בתקוות ובקושי ולא משנה לאיזה שבט אנחנו שייכים. חרדים, וחילונים, דתיים ומסורתיים, יהודים וערבים - הטרור פוגע ללא אבחנה וללא רחם ואנחנו לא נכנע לו לעולם. אנחנו יחד בשמחות ובכאב ואני כל כך מתפלל שלא תדעו עוד כאב".