מאות אלפי מטיילים שפקדו בסוף השבוע את אתרי הטבע והפארקים נהנו ממזג אוויר נעים. אבל היום (ראשון) מתחיל המהפך במזג האוויר, ובשבוע האירוויזיון צפוי להיות חם מהרגיל ושרבי. כ־120 אלף מטיילים פקדו אתמול את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. ברשות הטבע והגנים ציינו כי האתרים הבולטים הם קיסריה, מצדה ואפק, עם כ־4,000 מטיילים בכל אחד מהם, ושמורות עין גדי והבניאס עם כ־3,000 מבקרים בכל אחת מהן.
 
גם ביערות קק"ל נרשמה תנועה ערה של מבקרים. לפני הצהריים הודיעו היערנים על תפוסה מלאה בנחל שופט ביערות מנשה. "נשארו בשרים מיום העצמאות, אז יצאנו לעוד פיקניק", סיפר חיים שהגיע לאזור בן שמן עם משפחתו. תנועת מבקרים ערה נרשמה גם בערבה התיכונה, כשאלפים הגיעו לאגם עין יהב ולמאגר נקרות. 
 
אבל חגיגת מזג האוויר, כאמור, מסתיימת היום. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן רן שימר מסר שהיום צפוי זינוק של 5־6 מעלות בממוצע ויהיה חם מהרגיל, בעיקר בפנים הארץ. במישור החוף צפויות רוחות צפוניות חזקות. מידות החום בתל אביב יגיעו ל־28 מעלות, בחיפה – 26, בלוד – 32, בעפולה – 33, בטבריה – 35, בירושלים – 29, בבאר שבע – 32 ובאילת – 27.
 

מחר (שני) צפויה עוד התחממות של 3־2 מעלות ויהיה חם מהרגיל עד שרבי באזורים נרחבים בארץ. מגמת ההתחממות תימשך גם ביום שלישי, אז יגיע השרב לשיאו, כשמידות החום יעלו בעוד כשתי מעלות. ביום רביעי צפויה ירידה קלה במידות החום, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי.