ביקורת מכל הכיוונים: יוסי ביילין התראיין הבוקר (ראשון) לגלי צה"ל, ודיבר על השופט בדימוס עודד אליגון והתבטאותו של האחרון בנוגע להופעתה של מנחת טקס הדלקת המשואות, לינור אברג'יל. ביילין שבזמן כהונתו כשר המשפטים בלם את קידומו של אליגון לבית המשפט המחוזי ולמעשה דחק אותו מחוץ למערכת המשפט תקף את השופט בדימוס, תוך שהוא מציין שהערותיו הפוגעניות בקשר לאברג'יל לא הפתיעו אותו.



"המינוי של אליגון היה תאונה", פתח ביילין את דבריו, "כשמוניתי לתפקיד, לא האמנתי שיש שופט כזה, שמדבר בלשון כזו, וללא כל ריסון כלפי נכים וחרדים. כשר משפטים מנעתי ממנו להמשיך לכהונה נוספת כנשיא בית משפט השלום בבאר שבע או מינוי למחוזי, והוא הבין את הרמז". ביילין הסביר כי אליגון לא טיפש, ולכן עזב - אבל התנהגותו היא פרחחית, "אני מצטער שקוראים לו שופט בדימוס, זה מכתים שופטים אחרים - הוא לא שופט בעיניי", אמר ביילין.



לינור אברג'יל ואביב אלוש בטקס הדלקת המשואות, צילום מסך
לינור אברג'יל ואביב אלוש בטקס הדלקת המשואות, צילום מסך



בתשובה לשאלה האם העובדה שמינויו של אליגון נפסל על ידי הדרג הפוליטי, למרות רצון המערכת המשפטית מהווה למעשה הוכחה כי יש מקום להגברת מעורבות הפוליטיקאים במינוי שופטים, ענה ביילין כי לא כך הדבר, ודווקא הדחת אליגון היא ההוכחה שכשהתנגדות הדרג הפוליטי למינוי שלא מסיבות אידאולוגיות, אלא מקצועיות ואנושיות, הוא יכול לגייס את תמיכת מערכת המשפט להחלטה הגיונית.