התוכנית להרחבת נתב"ג: כיום עוברים בנתב"ג כ-23 מיליון נוסעים, ההערכה במשרד התחבורה היא כי בתוך 5 שנים המספר הזה ייגדל לסביבות ה-30 מיליון נוסעים ותיירים החולפים באולמי הנתיבות. במשרד התחבורה גיבשו תוכנית חדשה, שאושרה בימים האחרונים ונועדה להקל על הצפיפות הרבה בטרמינלים השונים, כך דווח בחדשות 12 הערב (ראשון).
במרכז התוכנית החדשה הוספת כ-80 אלף מטרים רבועים לשטח הקרקעי של טרמינל 3, על מנת להוסיף 90 דלפקי צ'ק אין חדשים, 4 מסועים חדשים לאיסוף וקבלת כבודה, שטח הדיוטי פרי גם הוא יוגדל ואולם ביקורת הגבולות יורחב. בתוך כך, גם התוכנית מדברת על הגדלת שטח החניונים הצמודים לשדה התעופה.

הלחץ בתורים בנתב"ג. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
במקביל, יורחב גם השטח האווירי של נתב"ג שאמור לקבל זרוע חמישית נוספת, במטרה להעצים את תספוקת המטוסים בשדה. סך כל התוכנית מוערכת בשווי של כ-3 מיליארד שקל.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ אמר בתגובה לחדשות 12: "אישרתי לרשות שדות התעופה תוכנית השקעות בסך כ-3 מיליארד שקלים, על מנת להיות ערוכים בתוך מספר שנים לגידול של עד 30 מיליון נוסעים בשנה ולהיערך גם לאחר מכן לגידול של כ-35 מיליון נוסעים, כדי שכל אחד יוכל לטוס בתנאים אופטימליים משדה התעופה בן גוריון".