גורמים בכירים רבים במערכת המשפט הגיבו בזעם על יוזמותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד לצמצם את סמכות הביקורת השיפוטית. לנוכח הדברים, שר המשפטים לשעבר חיים רמון התארח בתוכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM, הגיב לדעה הנחרצת של הגורמים והביע התנגדות לעיסוק הבלתי פוסק בחקירותיו של ראש הממשלה.



"השופט רוזן קבע ששני שומרי סף, אחד פרקליט מדינה והשני מפכ"ל (דנינו). נגד אחד ישנם חשדות חמורים בגלל 'יחסים מיוחדים' עם פקודה שלו, ופרקליט המדינה מנע את החקירה. אם זה היה פוליטיקאי לשעבר, אז היו פותחים כאן אולפנים. שופט אומר את זה. למה אתם לא עוסקים בזה? תקראו את דוח רוזן".



אמרו לי שהולכים על הראש של שי ניצן, כל הדבר לא מריח לי טוב.


"השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם והם מוכנים לספוג הכל, גם כשנגד שומרי סף בכירים יש חשדות חמורים, העיקר תיקי נתניהו. שי ניצן אמר שהדוח יתעכב בהרבה מאוד חודשים. מתעסקים רק בתיקי נתניהו. אני נלחם נגד ביבי דרך הדמוקרטיה, אך ורק ככה. כל היום עוסקים רק בתיקים. יש יועץ משפטי, שדעתי עליו הוא כמו דעתך, והוא האיש המרכזי שמסייע לראש הממשלה. זה המצב. אני לא שופט את מערכת המשפט".



פורסם היום ש-16 סעיפים הולכים לרסק את מערכת המשפט.


"הדמוקרטיה משגשגת עכשיו, למה אתה מתגעגע, לנוסטלגיה? אם יש לי שיגעון גדלות ואני אהיה מחר שר משפטים, אני עושה פסקת התגברות ל-65 חברי כנסת, ברק הסכים ל-70, אז אפשר להגיע לפתרון. למערכת המשפט יש כוח כל כך גדול. אני חושב שצריך להוריד את מספר השופטים משלושה לשניים בוועדה, להוסיף אחד לחברי הכנסת ולשרים, ולהוריד גם מעורכי הדין".





רמון המשיך: "אני גם אקבע כללים נוקשים ל'מה היא סבירות'. לדוגמה: נתניהו החליט למנוע הגעה לטקס המשותף, הלכו לבג"ץ, שכתב מניפסט פוליטי, שום דבר משפטי, זה בלתי סביר מבחינה קיצונית. צריך להבין שכל ענייני הסבירות היא ערכאת ערעור. עד 95 הייתה פה דיקטטורה, היה בית משפט לא טוב. אני רוצה את אגרנט, אילון, ענקי המשפט. אני רוצה שבית משפט העליון יתנהל כמו בתקופתם, לא בתקופה שברק החליט שבג"ץ הופך להיות ערכאת ערעור".