תת ניצב גיא ניר שלח מכתב התראה חריף במיוחד לפרקליט המדינה שי ניצן. במכתב ההתראה, שנשלח באמצעות עורכי דינו מיכאל דבורין ויצחק בם, תקף ראש חטיבת המודיעין לשעבר הנמצא בחופשה כפויה במילים קשות את פרקליט המדינה ניצן, ודרש התנצלות פומבית בתוך 48 שעות.



עורכי הדין דבורין ובם מלינים בשמו של תנ"צ ניר על ראיון עם שי ניצן מסוף השבוע בעיתון מקור ראשון, ובו התייחס פרקליט המדינה לסוגיית גיא ניר. בראיון אמר ניצן: "אני שמח שאתם חושבים שכל אנשי המשטרה אמינים. גיא ניר לא ראה את מה שהוא טען שהוא ראה. הוא נזכר לדווח רק אחרי שהוא הסתבך בעצמו בחשדות, מינו נגדו קצין בודק שהציף ממצאים והוגשה נגדו קובלנה משמעתית. רק אז הוא נזכר לדווח על מעשי שחיתות כביכול. אני אומר לכם ששמעתי את כל טענותיו ואין לו שום ראיה. הכל מופרך שם. הוא מנהל קרב מול גורמים אחרים במשטרה, והטענות שלו הן רק חלק מזה".



לטענת דבורין ובם, "דברים אלה כוללים אמירות דיבתיות, מכפישות ושקריות ומוטב שלא היו באים כלל לעולם. דבריך גרמו נזק כבד לשמו הטוב של תת ניצב ניר ופגעו בו פגיעה אנושה בפרט בעיתוי בו הם נאמרו, והם אינם מוסיפים כבוד למוסד בראשו אתה עומד באשר הם דברי דיבה מכוערים ומגמתיים". עורכי דינו של תנ"צ ניר עברו משפט אחר משפט מתוך הראיון וטענו כי מדובר בהכפשה שקרית וזדונית. "כך למשל טענת בראיון כי "גיא ניר לא ראה את מה שהוא טען שהוא ראה" וזאת בשעה שכל דיווחיו של תנ"צ ניר התבססו תמיד על ראיות שהוא קלט ואסף בעצמו. תנ"צ ניר הביא ראיות, מסמכים והקלטות להוכחת דבריו. אמירה זו שלך כלפי קצין משטרה ישר ומוערך הינה שקרית וזדונית, ולא היה לה מקום".



שי ניצן. קרדיט: אבשלום ששוני



לגבי טענת ניצן כי הוא שמע את טענות גיא ניר ושאין לו שום ראיה לטענותיו החמורות, השיבו עורכי הדין כי "זהו השקר הבוטה, החמור והפוגעני מכולם, שאמרת בראיון. מצופה מאדם הנושא משרה בכירה ואחראית של פרקליט המדינה שיערוך בדיקות מקיפות ומקצועיות טרם יחרוץ גורלות בהבל פה מבלי שנפגשת עם תנ"צ ניר, מבלי ששמעת את דבריו ומבלי שנתת לו אפשרות ולו פעם אחת להביע את עמדתו בכל אחד מהדברים הרי הגורל אודותיהם הוא יכול לשפוך אור. למותר לציין כפי שהוכח עד כה כי לתנ"צ ניר יש ראיות לכל דיווחיו".



עורכי הדין לא עצרו כאן, והוסיפו כי "לא רק שלא פנית ולא נפגשת עם מרשנו מעולם בעניינים אלה, אלא שהעדפת לרדוף אותו עד חורמה, להלך עליו אימים, לנסות לפגוע בו בכל כלי מנהלי פוגעני, תוך שאתה מגייס את כל הכלים העומדים לרשותך ותוך שאתה משתף פעולה עם רוני אלשיך ומגבה את פעולותיו הפסולות והדורסניות באופן חסר תקדים". דבורין ובם אף מאשימים את ניצן בשיבוש הליכי משפט בהיותו "ממונה על גורמי התביעה, ומכיוון שעניינו של תת ניצב גיא ניר מצוי בבירור בבית הדין למשמעת של המשטרה, הרי שדבריך עלולים להשפיע לרעה על הרכב השופטים שדן בעניינו בבית הדין למשמעת ולשלול את זכותו של תנ"צ ניר להליך הוגן ונטול פניות במסגרת זו וכן בערכאות משפטיות נוספות בהן הגיש מרשנו תביעות ועתירות".



את מכתבם מסיימים פרקליטי תנ"צ ניר בדרישה לפרסם התנהלות והבהרה פומבי בתוך 48 שעות, אחרת ינקטו נגדו בצעדים משפטיים, כולל תביעת דיבה.



מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "פרקליט המדינה למד על הפנייה לראשונה מהתקשורת וצר לנו על כך. ככל שמכתב כאמור אכן התקבל, הוא יילמד - ואם יימצא כי יש בכך צורך תשלח לפונה תשובה".