נהג המשאית שנפצע מנפילת גוף תאורה במתחם האירוויזיון מת מפצעיו היום (רביעי). במהלך הלילה חלה התדרדרות במצבו של הנהג, בן 66 מפרדס חנה, שנפצע קשה לאחר שאחת מעגלות התאורה נפלה עליו לפני יומיים במהלך פריקת משאית ציוד בחניון האקספו, במתחם האירוויזיון בגני התערוכה בתל אביב. חרף מאמצי החייאה ממושכים, נאלצו הרופאים ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים "איכילוב" בתל אביב, לקבוע את מותו. 



לפני יומיים, עם הגעתו לבית החולים עבר הנהג סדרות בדיקות והובל לניתוח נוירוכירורגי דחוף, שעבר בהצלחה, אולם הלילה כאמור, חלה הדרדרות במצבו והוא מת מפצעיו.



מהפקת האירוויזיון נמסר כי "אנו כואבים את מותו של נהג המשאית שנפצע השבוע במהלך פריקת משאית עם ציוד טכני בחניון מתחם האירוויזיון. אנו משתתפים בצער המשפחה ושולחים את תנחומינו. נושא הבטיחות והאבטחה הם בראש מעינינו, ועומדים בסטנדרטים ונוהלי הבטיחות החמורים ביותר. נפעל יחד עם הרשויות לבדיקת המקרה". מאקספו תל אביב נמסר: "אנו כואבים את כאבה של המשפחה".







כזכור, יריית הפתיחה הרשמית של אירועי האירוויזיון החלה ביום ראשון ברחבת כיכר הבימה, שהתהדרה בשטיח כתום, שעליו צעדו זו אחר זו המשלחות של כל המדינות המשתתפות באירוויזיון, כשברקע התנגנו שיריהן. המקום, שהכניסה אליו הייתה חופשית לקהל הרחב, המה עד אפס מקום ממעריצים וסקרנים, שהגיעו כדי לחזות בנציגים, במנחים הישראלים (ארז טל, אסי עזר, בר רפאלי ולוסי איוב) וגם בנטע ברזילי, דץ ודצה ועוד.



במקביל, נפתחה אטרקציה נוספת בגן צ'ארלס קלור בתל אביב, שתימשך כל השבוע – היורו וילג' (כפר האירוויזיון), שבו יופיעו אומנים ישראלים ואירופים ובו ייערכו הקרנות חצאי הגמר והגמר. את אירועי הכפר פתחו סטטיק ובן אל וסטפן, ולאורך השבוע יופיעו, בין השאר, מאיה בוסקילה, מוש בן ארי, אתניקס, שפיטה, עברי לידר, בלקן ביט בוקס ועוד.



בהאנגר 11 בנמל תל אביב יפעל לאורך כל השבוע היורו קלאב - המועדון הרשמי של חגיגות אירוויזיון 2019, שבו יתקיימו מסיבות האירוויזיון בהשתתפות אומני אירוויזיון ישראלים ובינלאומיים, לצד מסיבות פרטיות של חובבי אירוויזיון. ואם לא די בכך, בליל חמישי הקרוב יתקיימו בתל אביב גם אירועי לילה לבן המסורתיים, הפעם בסימן האירוויזיון.



לפוקדים את תל אביב במהלך השבוע, חברת CAR2GO מתגברת את צי האופניים השיתופיים של מובייק בתל אביב, ותוסיף מאות אופניים כדי לספק אלטרנטיבה להמוני התיירים שיפקדו את העיר ולצמצם את הפקקים בעיר. בנוסף, יקיים מותג הבירה קרלסברג סיורים חינמיים בעיר באוטובוסי אירוויזיון ממותגים, בין הימים שלישי לשישי.